Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Zaria maakte toch best wel mooie klokjes.

8 likes

Gaaf!

1 like

Leuke dresswatch Hans! Ken het merk niet.

Voor zover ik kan zien naast de wijzer heet hij зарая?
Dan zou het Zarja zijn.

1 like

Ja, over de westerse uitspraak / schrijfwijze zou men een boompje op kunnen zetten. De betekenis is “Zonsopkomst” (Dawn in het Engels). Ik hou de schrijfwijze zoals men die op diverse websites hanteert maar aan.

Leuke info over de achtergrond van het merk:

1 like

Leuk! Bedankt voor de info. Inderdaad Zaria kan ook. Zal het eens lezen. :blush:

2 likes

Dit is een ander model wat ik heb, waar het merk beter op zichtbaar is.

6 likes

Vandaag een 120 kast, de bezel en band gebrushed met onderstaande blokjes.
Goede tip van @Dao die hem weer kreeg van @HanDavinci , wat een heerlijk spul.
Ik hoop deze week de wijzers binnen te krijgen voor deze mod en dan heb ik daarvoor ook alles binnen.
f64969de84e10fa75878e7fe9296f7734a401bb8_1_690x352



8 likes

Ziet er top uit!

2 likes

Thanks, fijn spul om mee te werken👍

1 like

Заря / Zarya. Mooie naam voor een horloge.

2 likes


En nog een Zarja. Blijven inderdaad leuke horloges.

5 likes

Zes weken hebben twee pakketjes bij Post.nl gelegen terwijl ze zelf aangaven van niet.
Door tussenkomst van Meranom en de Russische post nu toch eindelijk geleverd.

Ik had de hoop al enigsinds opgegeven en een nieuwe 120 besteld die ik gisteren heb gebrushed.
Nu heb ik er dus twee :smile:
Bied weer mogelijkheden voor een nieuw project !


8 likes

Weet iemand hoe het glaasje van een Vostok het beste schoon te maken is? Er zitten wat kleine veegjes op. Ik heb gelezen dat een drupje tandpasta met een doekje hier wel eens een goede oplossing voor kan zijn. Iemand ervaring?

Jahoor werkt prima. Je haalt er krasjes / veegjes mee uit het acryl, dat niet zo hard is. Krast snel, maar is er met bijv tandpasta zo uitgepoetst.

Vandaag de Amphibia uit de kast!
Ik kon niet wennen aan de te Russische look van de stalen band, dus nu maar even op een nato geprobeerd die ik nog had liggen. Semi-dress :wink:

6 likes

Ik dacht eerst dat de rode ster vastzat aan de secondewijzer. Had ik dan wel weer stoer gevonden. :rofl:

1 like

Dat dacht ik in eerste instantie ook! Hadden ze misschien wel een belletje van Zenith kunnen verwachten.
Maar had het wel mooi gevonden!

Dan kan Zenith een belletje verwachten uit Moskou. Daar ligt toch zeker het patent op rode sterren! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb goede ervaring met Brasso en soms daarna nog Silvo voor net dat beetje extra glans.

Heb laatst behoorlijk diepe krassen (met tuinieren over een straatsteen heen getrokken) weggewerkt door eerst met CIF schuurmiddel op een schone doek het glaasje egaal dof te schuren zonder de kras nog te zien en daarna met Brasso en Silvo. Kraakhelder geworden, krassen alleen te zien als het licht er op een bepaalde manier op weerkaatst.

1 like

Mijn SE die terug moest voor garantie, was eergisteren bezorgd bij Meranom. Ca 2 weken onderweg geweest.

Gisteren gelijk een mail dat mijn horloge de volgende status had gekregen, "Гарантийный ремонт"
Of te wel reparatie voor garantie.
Met link om proces te volgen.

Keurig! Nu maar even wachten. De kosten van het retour sturen, kreeg ik al eerder vergoed door PayPal.
Tot nu toe gaat het prima.

4 likes