Is het geen Komandirskie 3133? Er staat een hele serie bij Poljot24 bij de rariteiten.
Ik snuif toch liever pepermunt dan Brasso. Bah!
Heb jij weer een punt.
Ik ruik, zo wie zo, niet aan mijn horloges, laat staan likken.
On topic maar weer.
Voor zondag mijn “nette” Scuba klaar gelegd.
Prettig weekend iedereen!
Hèhè, na maanden eindelijk m’n gewilde Amphibia binnen gekregen. Wat een gedoe was dat en wat een lelijkerd is het eigenlijk.
Maar wat een gave dial, daar heb ik hem voor gekocht. Snel uit elkaar trekken dat hele zooitje en modden maar
Ah een “Chronodirskie” voor de Italiaanse markt, op papier een Vostok maar geen waterdichtheid, een poljot 3133 uurwerk en een kast waarvan niet duidelijk is of hij nou in Rusland of Italie is gemaakt.
Er zijn zijn prachtige houten kistjes voor ook.
https://forums.watchuseek.com/1fd88fd1-ef7e-4f17-908a-b64a40df1af3
Die Italianen hadden toch wel een hele specifieke band met de USSR en Boctok. Kan mij voorstellen dat er in Italië nog best veel Boctok historie en schuurvondsten te vinden is.
Ben benieuwd…
Vostok Koersk?
Niet mijn horloge, gaat het ook niet worden. Maar vandaag dus geleerd dat er ook andere loopwerkjes zijn gebruikt bij Vostok. Vind dit wel heel sexy, met wat lijkt op een fijn afstelling. Iets wat ik graag nog zou willen hebben in een Rus.

Als ik de advertentie voor dit horloge mag geloven gaat het om een “PRECISION CHRONOMETER ZENITH-135” loopwerk. Horloge is helaas absoluut niet mijn ding (en prijs categorie), laat het dus lopen.
Het is een russische kopie van dat Zenith uurwerk, en ze zijn wel goedkoper te vinden hoor
Zoektermen op ebay o.a. vostok precision en Volna precision en Vostok/Volna 2809. De Volna variant schijnt wat minder strak afgeregeld te zijn.
Staan er een stuk of 5 te koop op Ebay op het moment, tussen de 99 en 130 euro. Helaas allemaal in een kast en met een wijzerplaat die ik niet ga dragen.
Bij aanschaf van een horloge kijk ik altijd of ik een horloge ga dragen of niet. Horloges die alleen in een doos zitten vind ik nogal zonde van het vakmanschap dat met liefde gedragen zou moet worden. Gelukkig zijn er mensen die dingen ook verzamelen voor het historische overzicht of om andere redenen, maar dat is niet zo mijn ding om op die manier te verzamelen.
Wil nog altijd eens bekijken of ik iets kan verzinnen om op een mooie en chique manier meerdere loopwerken (ben voornamelijk dol op loopwerken) stofvrij te kunnen opbergen op een manier waarop je ze duidelijk werkend naast elkaar kunt zien. Zit aan iets te denken wat aan de muur gehangen kan worden en uitbreidbaar zou moeten zijn. Het opwinden en op tijd zetten vormt daar nogal een probleem.
Van die precision horloges heeft Poljot24 er ook regelmatig een paar. Maar nog duurder.
Leuk idee dat “werkend” tentoonstellen. Soort stofvrije vitrine? Schijnt dat door licht de olie wel sneller uitdroogt. Eens gelezen m.b.t. zicht vensters als achterdeksel.
Misschien dan zwart scherm ervoor o.i.d.? In de spoortreinmodel wereld heb je diverse platte vitrinekasten.
Bas, bedankt voor je reacties maar ik was meer opzoek naar info over de plaat
Yep. En dan iets van 3d geprinte blokken om loopwerkjes in te monteren. Was een tijdje geleden al bezig iets te ontwerpen tot ik me bedacht dat ik dan iets van een oplossing nodig heb voor standaard kronen (de lengte). Ga daar dus nog lang en diep over nadenken, vermoed dat een standaard oplossing niet te vinden is.
Zou ook leuk zijn als ik dan iets van een standaard wijzer setjes bij zou kunnen vinden.
Vitrine kast voor modeltreinen is inderdaad een idee, ga ik eens rondkijken.
Zou leuk zijn als een soort van wereldklok op de muur.
Soort museum display!
Ja die treinkasten zijn niet idioot duur, heb je bijvoorbeeld in mooie houtsoorten.
Voor een mooi ondiepe kast misschien treinen schaal N of de kleinste gangbare schaal z?
Ongeveer het idee, maar dan iets wat het nog doet en waar ik lekker mee bezig kan zijn (opwinden, op tijd zetten, lopen turen en luisteren naar de uurwerkjes). Zou mogelijk ook een leuke manier zijn om horloges die er cosmetisch niet meer uitzien maar nog “goed” lopen een tweede nuttig leven te gunnen.