Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mooi doosje zo👍

2 likes

Dank je, ik mis de zwarte nog :wink:

Is deze kast dezelfde als de 65 kast zoals nu nog wordt verkocht door Meranom?
Dan past het volgende glaasje volgens Dmitry.

https://meranom.com/amphibian-classic/spare-parts/vostok-watch-acrylic-glass-for-amphibian.html

1 like

Nops…

Jammer! Ik zie inderdaad een barst.
Ik heb nog een oude 119 voor weinig met prima kast en glas. Maar zal ook wel niet passen?


:grin:
Daarvoor ik heb ik dus de originele bezel nodig. Ooit gebruikt om in het zoutzuur te gooien. Ik vind deze dot bezel er overigens mooier op staan, maar die originele bezel zou ik dan gewoon netjes ergens bewaren zodat ik hem altijd origineel kan maken. Overigens zat de dot bezel wel op de serie Tereshkova’s die in de 420 kasten zat. Dus helemaal over boord ben ik ook weer niet op deze manier haha

6 likes

Inderdaad. :stuck_out_tongue: Ben op zoek naar nieuw-oud-voorraad geval en vroeg mij af of 150 euro niet te duur is. Ben er nog steeds niet over uit. :joy:

Die Vostoks met spacethema zijn van het WUS forum?

Dit lijkt me een hele mooie.
Welk model is dit? Admiralski?
Ebay link

Jazeker!

https://forums.watchuseek.com/f10/announcing-registration-vostok-5-6-mission-homage-watch-project-787046.html

1 like

Die zullen vast niet meer te koop zijn gezien de jaartal van het topic. :slight_smile:

Nee, helaas niet. Ze zijn destijds allemaal verkocht en waren al een stuk duurder dan een reguliere amphibian. Ik kocht er zelf daarom ook maar 1, de blauwe.
De rode (die is niet helemaal origineel) heb ik later nog uit Italië kunnen halen.
De zwarte nog niet kunnen toevoegen om het trio compleet te maken.

1 like

Als ik het goed zeg, dan is dit een Albatros en zou deze eigenlijk in een octagon behuizing moeten zitten (maar dan handwinder zonder datum).
Ik kan hem dus niet helemaal plaatsen, maar geen Admiralskie.

Franken dus !
Maar wel mooi geheel

Ik kocht er zelf eens eentje met datumvenster in een octagon, bij ontvangst bleek de datum een vastgeplakt papiertje.

1 like

Tsja, dat is een lastige. Ik kan alleen zeggen dat ik spijt heb van een mooie NOS van 120 dollar, meen ik, die ik liet gaan.

En geen spijt van de 3 die daarna kocht en in feite Veeeel duurder zijn samen. :wink:

Of het een echte franken is, ik weet het niet. Na de hierboven genoemde miskoop heb ik onderstaande, als ik me niet vergis uit Duitsland, gekocht. Van deze heb ik niet het idee dat ermee gerommeld is.

3 likes

6 likes

Bijzondere. Is dit nu een 420 kast en “junior” bezel?

2 likes

420 kast inderdaad…de bezel weet ik niet, wellicht weet @BG1 dit ?

2 likes

Ben zelf ook erg tevreden met mijn Vostok met 420 kast. Voelt erg solide aan en de afmetingen zijn perfect. Heb jij nog geëxperimenteerd met banden, en heb je daar toevallig foto’s van?

1 like