Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

420 kast indeed.
Het lijkt idd op de junior bezel maar is het niet, apart voor dit model.

2 likes

Nee helaas nog niet…geen idee wat ik erop moet doen :see_no_evil: , jij wel ?

1 like

Heb zelf een suède velours strap van STRPS die goed staat:

Verder een stalen en rubberen band van Vostok onderweg om uit te proberen. :man_shrugging:t2:

9 likes

De 420 is wat mij betreft ook een van de lastigste vanwege de dunne poten bij de bandaanzet icm de rond kast.

Heb ze een tijdje op nato gedragen, maar ben niet meer zo van die dubbele lus. Ik heb deze president achtige band die favoriet is op de 420.

6 likes

10 likes

Staat erg goed !

1 like

Staat goed idd. Waar heb je die vandaan?

Zie ik vanmorgen in het blauw een woest aantrekkelijk aanbod van @BG1 voorbij komen. Het enige wat mij weerhoudt is de 18mm band. Op een of andere manier vind ik de 22mm kasten er net even wat robuuster uitzien. Balen, want het is een waanzinnig mooi ding. Overtuig mij, waarom de keus voor 18mm i.p.v. 22mm?

2 likes

Ja dat is lastig, ik koop eigenlijk nooit bandjes bij een winkel, het is altijd meegekomen met een horloge of een uit een partij banden. Ik ken de bron dus niet helaas.

1 like

Omdat het perfect past bij de last en het tijdsbeeld!

Ziet er net wat meer stijlvol uit denk ik. Vooral als je een iets smallere pols hebt. Oogt dan minder aanwezig op je pols. Liefst had ik er 20mm op willen hebben, maar 18mm oogt goed op mijn smalle posjes.

2 likes

Nato’s van 18mm vind ik persoonlijk ook niets.
Zelf heb ik nu ook 3 x een 420 kast met dus 18mm banden en dat bevalt prima.
Als de kast niet te klein is of heel plat kan een wat dikkere band die bij voorkeur niet teveel taps toe loopt prima en heb je niet het idee dat het heel “klein” draagt.

Je bedoeld de 470? Ja mooi horloge. Bij de Sturmanskie’s gebruik ik gevulde zadel leren banden. Die compenseren heel goed de wat smalle 18 mm.

3 likes

Deze herontdekte 119 alweer dag of 5 om de pols. De band wordt al wat soepeler. Dat opwinden smorgens is ook wel weer leuk.

En hij loopt prima op tijd! Nauwelijks afwijking in die periode!

Deze band heeft ook wel die opvulling trouwens @DirkT.

3 likes

Ik kon niet helemaal wennen aan de bezel die ik op mijn Amphibia zette vorige week. Was tevreden over de kleur maar het was niet in proportie. Deze bezel had ik op ebay besteld en tegelijkertijd had ik er ook 1 bij Meranom besteld die ik even vergeten was. Die kwam gisteren binnen. Dezelfde kleur en diameter alleen het aluminium gekleurde randje zit hier niet aan. En nog wat kleine details die voor mij redelijk onbelangrijk zijn.
De Meranom bezel zojuist er opgezet en ben hier erg tevreden over. Wat een klein detail al niet kan uitmaken :joy:.

Nu de foto’s van voor, tijdens en na (de laatste is natuurlijk hoe het nu is en waar ik het meest tevreden over ben).



8 likes

Ik herken dit wel. Heb afgelopen week een 420 kast aangeschaft met het idee om er mijn AM-diver in te bouwen die nu in een 110 kast zit (die erg groot is lug to lug en heel plat).
Ik vind de afmetingen van de 420 erg fijn en het is ook geen miskoop (laat daar geen misverstand over ontstaan). Maar die 18mm heb ik ook (n)iets mee. Hoewel het denk ik op een kleinere kast wel weer logisch is. Ben me nu aan het beraden of ik daadwerkelijk de AM-diver hier in over ga zetten. Of dat ik er een project van ga maken. Met dat laatste denk ik aan brushen (nog nooit eerder gedaan) en zelf uitkiezen welke spulletjes ik er in ga bouwen. Wordt vervolgd…

2 likes

Heeft net wat meer uitstraling. :ok_hand:t3:

1 like

Wat denk je van een 100 kast dan Erik? Ook mooi compact zoals de 420, prettig draagbaar en 22 mm.

1 like

Ziet er mooi uit. Vooral jouw foto. Geweldig!!!

Maar die heeft volgens mij uiteindelijk dezelfde L2L als de 110. Is deze kast minder plat?
Overigens ben ik wel erg tevreden over de 67 kast die een nog grotere L2L heeft. En de 71 heb ik ook die best wel klein uitvalt. Tjonge wat is dat lastig met die Vostoks :wink:

Neemt niet weg dat ik iets ga doen met de 420 kast. En dat is waarschijnlijk niet verkopen…

1 like

Thanks ja dat vind ik ook. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

1 like