Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Eigenlijk zegt het dat je 5 minuten op 57 minuten kunt bivakkeren zonder decompressie, 10 minuten op 42, 15minuten op 36 etc. Zoals aangegeven in de tabel die jij weergeeft.

Nieuwste aanwinst

5 likes

Ik snap het nog niet helemaal hoor.
Is het dan 5 minuten op 57 meter diepte etc. ?

Maar hoeveel mensen in andere draadjes leven nog in ontkenning en durven niet te praten over hun stiekeme begeerte naar Russen?

Horloge is denk ik iets van 40 jaar oud (? Vermoed ergens in de jaren '80 vorige eeuw gefabriceerd ?) en loopt als een tierelier (heb hem nu een 4 a 5 dagen om de pols, loopt nog geen half minuutje voor of achter).

6 likes

Klopt. Tegelijk weet je niet hoeveel ‘lurkers’ er zijn, mensen die wel meelezen maar niet reageren. Ik reageer ook niet zo vaak meer hier, maar ik zie alles. :male_detective:

7 likes

Klopt, zie dit stukje ook uit het Baikal topic:

Quote:
Originally Posted:
Someone please translate for us what the bezel markings mean, and anything else important?

It is a no-deco bezel, used to measure the no-decompression limit (NDL), which is a time limit for the amount of time a diver can stay at a given depth.
A diver who stays underwater longer than the no-decompression limit for his dive can not ascend directly to the surface but must pause periodically as he ascends to avoid a high risk of decompression sickness. Traditionally the rotating bezel has consisted of a simple one-hour hashed scale to track elapsed time, in 1967 (same year of the amphibian release), Doxa introduced one that had the no-decompression scale engraved on it, in addition to the usual time markings. The maximum depths for each no-deco time up to one hour were marked on the outer ring, providing a sort of crude “dive computer”. In case the exact depth you are diving it is not on the bezel you just take the immediately superior one to stay on the safe side.

2 likes

19 likes

De stille genieters :blush:

1 like

Erg mooi, die brushing op de kast!

1 like

Mooie brushing. Was die zo? Kastnummer?

1 like

Ja vind hem zelf ook prachtig, was inderdaad al zo.
Het is een Vostok Amphibia 470.

12 likes

13 likes

9 likes

Met een plattere achterdeksel is zo’n 110 kast toch een beetje minder nadrukkelijk aanwezig. Morgen eens kijken hoe het met een NATO draagt.

4 likes

Ook een leuk idee. Had je een soort van bouwpakketten in gedachten? Voor de beginnende modder een compleet “SE” pakket met uurwerk, bezel, kast, wijzers, dial erbij, en voor de “gevorderde” modder alleen de onderdelen die hij nodig heeft (of wil hebben)?

Maar hoeveel mensen gaan zelf modden? Krijg je dan nog genoeg mensen om iets van een “SE” in te kunnen kopen als “horlogeforum” uitgave?

Zijn er statistieken te achterhalen hoeveel afzonderlijke draadjes gelezen worden? Heb even vluchtig rondgekeken maar kan het niet vinden in de forumsoftware.

Ik post ook niet veel maar volgt alles over Russische horloges en doe ook zeker mee aan een speciale HF uitgave
Groet Michel

1 like

8 likes

Inderdaad, zo ongeveer. Mooie dail met bijbehorende wijzers als SE jaaruitgave. Zou ik best leuk vinden. Maar goed, eerst eens turven hoeveel geïnteresseerden zijn er.

Vandaag sollicitatie interviews gehad en hierbij bijpassende Boctok omgedaan. Uiteraard bij iedere kandidaat een vluchtige blik naar de pols. Veel plakmerken, 1 Seiko, 1 Invicta maar niemand met en Boctok. Jullie snappen wel, je skills moeten dan wel heel er goed zijn wil je enige kans maken op de baan.

9 likes