Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Die zag ik inderdaad ook vandaag ineens voorbij komen.

Ze zijn al zo grofstoffelijk… :grinning:

Is toch een standaard 420, met die vreemde extensie ervoor? Geen mooie constructie op deze kast.
Ze kunnen ook op andere kasten begrijp ik, wanneer je de bijpassende first link koopt. Zie er het nut niet zo van in. Kun je beter een breed dragende band kopen lijkt mij.

Die gril is wel geinig wanneer je een extreme mod wil maken. :thinking:

Je wat?

Het is een geborstelde 420, maakt het interessant voor me. Het is net of ze (Vostok of Meranom) met nieuwe SE’s bezig zijn met iets meer modificatie dan alleen wijzers, wijzerplaat en bezels.

Ja zie het nu ook. Maar weer anders geborsteld dan de SE 420 van nu. Die heeft wat scherpere lugs en radiaal geborsteld bovenzijde. Voor zover ik het kan zien op dit plaatje.

1 like

Als ik het totaal een beetje bekijk van een afstand doet het geheel me denken aan een ouderwetse duikershelm. Het ademt gewoon die sfeer uit. Incluis die rare overgang die er nu op zit met een eindlink voor een 420 kast voor de stainless solid links band, en die vreemde extensie schakel.

Zou me niet verbazen als er binnenkort iets van een bronzen SE met 420 kast zit aan te komen. Ze hebben in ieder geval ook weer een voorraad brons of messing (vergis me altijd in die twee metalen), deze was namelijk enkele weken geleden ook weer zeer beperkt leverbaar.

2 likes

Zo iets? Dat gevoel kreeg ik ook.

In messing wel fraai! Echt ambachtelijke duiktechniek.

Het zou me niet verbazen als er zoiets aan zit te komen. Maar dan in een “normale” maat van de 420 kast inplaats van de iets van 50+mm(?) die zo’n Zlatoust hommage vaak heeft.

Je zou het een “dames” Zlatoust kunnen noemen eventueel.

Zou leuk zijn!

Vandaag de Baikal bezel binnen gekregen maar heel enthousiast ben ik nog niet over de combi.

5 likes

Mee eens, combineert niet zo denk ik. Groenblauw tegen hel blauw. Zwarte bezel of oranje of metaal?

De Baikal bij een andere dial, dat ook dan. Oranje dial of wit? :thinking:

Ja precies.
Ik zag hem op een afbeelding met deze dial maar met de staandaard wijzers en dat was nog wel leuk.
Deze combi houd het niet lang :rofl:

Geeft niks. Geeft weer nieuwe mogelijkheden.

1 like

Moet inderdaad ook aan zo’n Zlatoust denken. Weet niet of ik het wel mooi vindt of dat je überhaupt de tijd nog wel kan aflezen. In ieder geval is het wel echt Russisch.

Is inderdaad niet moeders mooiste.

Ben in mijn achterhoofd bezig met een functionaliteits–mod waar die gril wel op zou kunnen werken.

Denk aan een mod voor de mijnbouw en speleologie. Iets extreem robuust, met iets van een 3d geprinte wijzerplaat met tritium buisje erin verwerkt (als dat mogelijk is, zou niet weten hoe dat aan te pakken) en grote super zichtbare wijzers.

1 like

Ja, dat is inderdaad jammer maar joh, volgen nog meer projecten toch? Op zich is het een hele mooie bezel op bijvoorbeeld een witte dail. Wordt een beauty.

1 like

De AM bezel staat hem toch een stuk beter.

14 likes

Helemaal waar!

1 like

Zeker weten!!

1 like