Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

In deze hoek is waarschijnlijk de meeste interesse voor deze fantastische Komandirskie dus ik maak van de gelegenheid gebruik om m’n advertentie met jullie te delen:

3 likes

:roll_eyes:

3 likes

Tsja, ik heb nog een Amphibia. Één Rus vind ik voor nu wel genoeg.

1 like

Ik heb een korte vergelijking gemaakt met de voorloper van de 710 kast, die is 42mm breed zonder kroon, maar ligt veel platter op de pols. Dat ziet er zo uit.

13 likes

Wat is dit met die rood zwarte nato?! Mooi!

2 likes

Dank je,dat is een Komandirskie K-34.

4 likes

Dat valt reuze mee inderdaad als je het zo laat zien! Bedankt! :slight_smile:

1 like

Even gepoetst vandaag, mijn nieuwe Titanium Vostok Amphibia 627 die ik van @skylge kocht en een blauwe civiele Sturmanskie die het blauwe gedeelte in mag.

9 likes

Expeditie naar de Noordpool mei 1987 met ijsbreker ‘Siberia’ onder leiding van Artur Chilingarov.

14 likes

8 likes

Dat is wel een leuk horloge met zo’n verhaal.

1 like

Mooi horloge met inderdaad mooi verhaal. Een van de eerste nucleair aangedreven ijsbreker “Sibir” die jaren is gebruikt om de noordelijke vaarroute ijsvrij te houden en tevens werd gebruikt voor expedities. Zuinig op zijn.

1 like

Wow, zeldzaam model en al helemaal in die staat :ok_hand:.
Ook een kwaliteit foto, wat voor setup gebruik je om zo’n goed resultaat te schieten?

Heb er inderdaad even over gedaan om deze Raketa te vinden. Maar met wat bevriende verzamelaars in Moskou lukt dat aardig.

Thanks voor de complimenten. Doe mijn best om mooie foto’s te schieten. Deze zijn gemaakt met Canon EOS M50 en 28mm macro lens op statief. Gebruik tentje om goed uit te kunnen lichten. Anders onmogelijk om goede foto’s te maken zonder reflecties. Net begonnen dus heb nog lange weg te gaan…:joy:

1 like

Altijd handig!
Heel mooi horloge veel plezier ermee. :+1:

Zijn dat autochtone Russische vrienden?
In dat geval super handig dat zij eveneens de passie delen en weten daarnaast prima de weg natuurlijk. Mijn Russische vrienden (Novosibirsk, Tomsk) verklaren mij volslagen voor gek dat ik die, in hun ogen, Russische “troep” wil hebben. :joy:

1 like

Meh, dit is toch geen gezicht man. Waarom zou je dit zo willen dragen? Doet af aan het horloge.

1 like

In de eerste plaats: je moet natuurlijk dragen wat je wilt. :v: Ik bedoelde vooral: in historisch perspectief zou het bandje in de foto die @DeRaaf plaatste objectief te breed zijn, omdat Sean Connery als James Bond nu eenmaal dat smallere bandje droeg. Wat mij betreft kun je een nato-band van 20 millimeter geen ‘James Bond-band’ noemen, hoogstens een ‘op James Bond geïnspireerde band’.

Persoonlijk vind ik zo’n Submariner overigens een stuk speelser, nonchalanter en charmanter op het James Bond-bandje, dan op een dikke brede nato met zo’n berg materiaal aan de bovenkant. Maar goed, dát is een kwestie van smaak. :smile:

Ook oude herenhorloges vind ik vaak beter staan op te smalle perlon bandjes, dan op perlon bandjes van de volle breedte. Perlon op volle breedte staat voor mijn gevoel een beetje lomp en soms zelfs vervelend modern (maar ik weet ook niet waar ik dat op baseer hoor). Te smalle bandjes passen voor mijn gevoel meer bij de nonchalance waarmee die horloges vroeger ook gedragen werden, vaak op te smalle bandjes. Net als die Gruen (twijfelachtig als Bond-horloge) in het plaatje van @DeRaaf. :smirk:

Het probleem is wel dat een te smal bandje een normale veerpen kan grijpen, verschuiven en lostrekken. :man_shrugging:

1 like

F…’ it close enough

Vandaag zit deze echter om de pols:

8 likes

8 likes