Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Morgen eens kijken hoe het er in de zon uitziet:

9 likes

Gaat een van de kameraden alhier nog wat bij Komandirskie bestellen de komende tijd? :grinning:

2 likes

10 likes

Goedemorgen. Weet iemand welk merk horloge dit is. Ik denk Raketa maar ik zie op internet nergens een Raketa met deze schrijfwijze. Horloge is wsl. uit de 60’s. Alle info is welkom. Groet, Jaak.

2 likes

https://www.netgrafik.ch/cyrillic.htm

Hier is een lijst van cyrillische merknamen. Maar ik zie hem er niet bij?

Vertaald staat er “Radoega” of zo iets. (Dat is de uitspraak). Laatste letter kan ook een l zijn, niet zo duidelijk. Misschien meer een model naam?

Радуга , wanneer ik dit invoer betekend het “regenboog”. Mooie naam! :wink:

1 like

Hi Jan, met een hoop gepuzzel op het cyrillisch toetsenbord kwam ik er inderdaad ook net achter. De beste optie die google translate gaf was inderdaad ‘regenboog’. Zal wel de naam van het model zijn. Horloge komt snel mijn kant op. Als ik meer weet laat ik het hier achter. Dank voor het meezoeken. En denken.

1 like

10 likes

Ook een mooi stukje geschiedenis.
Raduga is van na de tweede wereldoorlog en uiteindelijk opgegaan in Vostok in 1964.

3 likes

Leuk! Die kende ik nog niet. Ben benieuwd naar je fotoos straks!

1 like

Mijn “nieuwe” greeny :

Die andere “Greeny” :

12 likes

Ook mooi! Speel jij ook actief?

Probeer dagelijks mijn uurtje oefenen te halen. En net vorige week een paar nieuwe gitaren gekocht (hamster modus was geactiveerd denk ik) omdat er een kans bestaat dat ik mogelijk weer het podium opkruip met een paar mensen.

Deze is onderweg. Ibanez AS73 past meer bij het jazzy genre waar ik nu mee bezig ben, dan mijn andere gitaar (metal shredder):

En een leuke tweedehands Les Paul special die ik voor de prijs niet kon laten liggen.

Kijken of we dat ooit nog terug gaan verdienen … …

8 likes

Super gelukt :+1::+1::+1:

1 like

Vind het ook geslaagd. In het echt heeft het een erg leuke super vintage uitstraling, en deze moderne pedal hands zijn meer in evenwicht dan de originele pedal hands. En nu zijn in ieder geval alle wijzers goudkleurig inplaats van zilveren uren- en minutenwijzer met een gouden secondewijzer.

Alleen vreselijk jammer dat moderne secondewijzers niet op het ouder 2209 uurwerk passen. Tenminste ik kreeg ik het niet voor elkaar. Asje op de secondewijzer lijkt te dik en te lang te zijn. Originele secondewijzer paste qua conditie niet bij de nieuwe wijzers. Dus een oude gouden gladde standaard secondewijzer een poets beurtje gegeven met 99% alcohol. Misstaat in ieder geval niet.

Beetje offtopic, past meer in het mod draadje.

Ook sexy die blauwe lume van de Favinov wijzers.

Mooi subtiel.

4 likes

Ja super, ik heb ze op een groene dial van Favinov.

5 likes

Dat is tenminste lume! :+1:

1 like

Iets roods vandaag. Een Cornavin met Pobeda 2603 uurwerk uit 1980, toen de Olympische Spelen in Moskou werden gehouden.

16 likes

Ik scoorde afgelopen weekend deze op MP. Heeft veel weg van de mod van @GiveMeYourDough en vond hem wel mooi. Tevens mijn eerste 090 kast.

11 likes

Leuk ding! Heeft er wel wat van weg ja.

9 likes