Ik doe mee
Sinds 3 april ook geen verdere update gehad.
Ik heb gister bericht gehad dat in ieder geval bij DHL Deutschland, de kanalen voor bepaalde zendingen geheel verstopt lijken te zijn geraakt. Jammer genoeg voor mij zit mijn nogal prijzige pakket (paar gitaren) ergens in een van die leidingen. Het zou zomaar kunnen dat pakketten niet een paar dagen “te laat” komen, maar eerder weken en zelfs maanden.
Denk dat het hier in Nederland niet erg veel anders is met de bezorgingen. Denk dat pakketen uit Rusland niet een erg grote prioriteit hebben.
Een week na export en voordat aangemeld in Nederland bij douane kwam voor corona tijdperk ook regelmatig voor. Dus…nog geen paniek zou ik zeggen.
Idem, ik had gehoopt dat deze vandaag in België zou aankomen, elke vrijdag avond vertrekt het vliegtuig van Moskou naar Leuven. Maar via flighttracker was deze gepland, maar geen vlucht gezien. Bleef ‘sheduled’ staan…
Wel gezien dat elke vlucht naar Amsterdam afgelast was
Vracht vluchten blijven wel doorgaan toch? Waarschijnlijk heb je passagiersvluchten gezien?
Er wordt ook een hoop vrachtverzendingen in passagiersvluchten gestopt als er ruimte over is heb ik altijd begrepen. Vooral dit soort kleine pakketten zijn dan geliefd, lege ruimte levert niets op.
Idem hier.
Ook wacht ik al sinds half februari op een bezel uit de VS.
Daar ligt alles op zijn gat volgens de verzender.
Ok. Helaas. Zit net te kijken op flight tracker, gaat er nu een van Moskou naar Frankfurt.
Vanuit Moskou vertrekken er zo te zien nog wel veel vluchten, maar als de thuisbasis dicht of beperkt is maakt dat ook niet veel uit.
Blijkbaar morgenavond nog een vlucht naar België zie ik net…
Zo, weer even terug in Boctok land. 24 uur even bijgeslapen. Nu de eerste dag vrij. Afgelopen drie weken alleen maar gewerkt (Covid-19 crisis) en thuis uitsluitend eten en slapen. Gevolg, weinig forum tijd. Maar zoals gezegd, nu even een dagje niets en in het zonnetje genieten van de Boctok.
Altijd wel leuk voor een Rus te volgen, welke dorpen die deze aflegd eer die richting BE/NL komt.
Is leuk dat volgen. Ik doe er persoonlijk ook altijd een rondje stad bij via Google Maps Streetview. Ergens is er een Russisch vrouwtje te vinden die haar koe uitlaat in de straten, kan d’r niet zo snel terugvinden.
Die is ondertussen al lang een paar straten verderop natuurlijk.
Leuk Dirk! Ook goed weer daar? Veel beperkingen, of valt het mee? Zeg of je 4 pakjes wilt ophalen bij de douane export balie Moskou. Voor België en Nederland. De belanghebbenden pm-men je wel.
Dank je Herman. Hoef er niks voor hoor.