Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Nee dat niet, ik begin net met borrelen. :beers:

1 like

Eén van je sterkere eigenschappen, borrelen! :wink:

Post Covid-19 maar eens een russen borrel organiseren!

1 like

Heb bij zonsopkomst net een klein streepje zon in mijn woonkamer.

Hoezee … sunburst, om het in oud Hollands te zeggen.

7 likes

Strak plan! Count me in. :+1:

1 like

Inderdaad, belangrijke dag vandaag in Rusland.
Hoeraaaaa!,

11 likes

Mocht je nog op zoek zijn naar een mooi dameshorloge van Vostok, check mijn ad in het blauwe gedeelte!
581589

1 like

15 likes

Mooi gefotografeerd! Kpyto!!

1 like

:heart_eyes::heart_eyes:
Beauty deze. Mss plaatje van voorkant ?

1 like

Even een vraagje aan alle Russische horloge liefhebbers hier. Zit al een tijdje te dubben om een Strela aan te schaffen via Poljot24.de
Puntje van overweging is de prijs. Is deze te rechtvaardigen voor een Rus ?
Wat is jullie mening daarover? Gaat om deze.
https://www.poljot24.de/en/marken/strela/strela-chronograph-schwarz-31681.html?___SID=U

En op Chrono24 kwam ik deze Poljot tegen. Welke keuze zou hierin de betere zijn??

1 like

Thanks

11 likes

Спасиба :+1:t2:

Grappig. Zat net vanmorgen ook weer eens naar o.a. die zwarte Strela te kijken bij poljot24.

Julian Kampmann is een betrouwbare leverantier. Soms wat traag een respons op email. In mijn mening is de 38 mm versie de mooiste. Verhoudingen subdial en grootte van de kast optimaal. Ook door oude caliber met haar afmetingen. De traveler vind ik wat ver van historisch voorbeeld af. Ook mooi maar heb daar minder mee.

De prijs van de eerste is stevig. Je hebt wel een degelijke service. Ik ben er wat dubbel in. Mijn Strela 38mm heeft mij wat kwaliteit van afregeling teleurgesteld. Heb hem 3 keer teruggestuurd. Werd steeds netjes afgesteld en ook uurwerk een keer vervangen. Inmiddels verkocht. Plezier was er af. Ik kocht hem nog voor 350 euro trouwens. :slightly_smiling_face:

In die Strela zat de P3133. Een late productie. Ik heb verschillende oude 3133 Poljots. Die zijn veel stabieler. Ik hoor dat wel meer. Maar ik kan gewoon pech hebben gehad. De Okeah reisseu met zelfde uurwerk P3133 doet het beter.

1 like

Hoewel een aardige heruitgave, vind ik de originele Strela mooier ingedeeld. Ik zou voor een originele Strela gaan :wink:

9 likes

Jij doelt dan meer op deze versie ?
https://www.poljot24.de/en/marken/strela/co40cybs.html?___SID=U

Kan je dus zien wat die prijzen omhoog geschoten zijn. Ze hebben ook nog een versie met 2 subdials en daar zit wel de 3133 in. Zou dan een betere keuze kunnen zijn. Prijstechnisch scheelt het een paar tientjes :wink:
https://www.poljot24.de/en/marken/strela/co40cybs.html?___SID=U

Nee volgens mij bedoeld Mark een echte orginele. Geen reisseu. Uiteraard alleen als gebruikte te vinden. Flink zoeken naar een mooie dan. Te beginnen op de bay?

1 like

Ik vind het ook een hoop geld voor een re-issue met vrij krasgevoelig stalen kast.

Oeh ja naast mijn witte en écru Strela’s nog een zwarte :heart_eyes:

1 like

Klopt. Die had ik. Zit iets dichter bij orgineel. Kijk maar op de fotoos. Ik vond 3 subdial ook wel leuk als technisch gebbetje. Maar meerwaarde? Het is een 24 uurs meelopende aanduiding. Geen chronograaf register. Dat laatste was interessanter geweest wat mij betreft.

1 like

Nou dan ga ik daar maar eens voor zitten. Ik ben wel eens wat huiverig voor Ebay. Paar keer al problemen gehad en uiteindelijk wel gerefund, maar het kost zoveel tijd :joy: