Nee nooit een gehad. Ik zou @BG1 eens polsen. Dikke kans!
Oh ja klopt. Die had er een geloof ik
I am in @Omega_73
Ik had die eerdere, maar dat was het net niet en die originele komt er echt wel, maar dit is een mooi tijdelijk alternatief!
Ik denk dat hij pas over 1 a 2 jaar beschikbaar zal zijn😁
Daar kan ik nog even over nadenken dan
He Bas, ja lijkt mij ook. Moet nog wel wat water door de zee. Mooie van dit project is dat men zo dicht mogelijk bij het origineel wil blijven en daarmee elimineer je dan ook die oeverloze debatten op WUS over ieders voorkeuren. Ik ben heel benieuwd wat er mogelijk zal zijn. Ik vond het igg zeer interessant en heb meteen de poll ingevuld.
Volgens mij zijn ze bij dit fijne adres te koop. Als het dezelfde is heeft hij betere specificaties dan ik eerst dacht. Zit een prachtig degelijk kaliber in. Leuk! (Mag je inderdaad een ‘klok’ noemen met 45mm)
Ja maar geen “kopie” van het origineel.
Deze re-issue van jou heft ook krasgevoelig mineraalglas
Dit is het origineel
Ik heb, gelet op de huidige modellen, de gedachte dat ze qua resultaat dichter bij de heruitgave zullen uitkomen dan bij het origineel. Het formaat zal misschien nog wel lukken, maar ik doel op de look/algehele indruk.
@Omega_73, dank, kon hem daar niet vinden, waarschijnlijk verkeerde zoektermen gebruikt. Het is inderdaad een beste klok.
Je kunt gewoon op de link klikken in mijn post. Of zoeken bij ‘handwinders’.
In principe is dat niet het uitgangspunt en het idee achter dit project. De vraag die eigenlijk leading is: Is het mogelijk of is het niet mogelijk? In het geval van het laatste is men er niet echt happig op om het project te starten. De intentie om een zo juist mogelijke kopie/re-issue te maken is er dus.
Zijn verwachtingen zijn nog toren hoog, ben benieuwd wanneer hij het de voetjes op de grond komt.
Eindresultaat is afwachten, kan momenteel nog zo hard veranderen…
De insteek van de eerste heruitgave was ook om dicht bij het origineel te blijven. Echter naarmate het project vorderde werd er steeds verder vanaf geweken. Daarbij de vraag, hoeveel zin of dit idee uberhaupt zonder prototypes te laten maken, want slechts dan weet je of echt gaat lukken wat je op papier bedacht hebt.
Over kermisattractie gesproken. Dit kwam ik tegen bij Julian Kampmann. Best geinig eigenlijk.
Volgens mij is Dmitry nu bezig met een bedrijf dat de kasten waarschijnlijk gaat produceren of ze aan de hand van een originele kast een kloon kunnen maken. Ook schijnt het mogelijk te zijn om de originele glasvorm te benaderen. Ze zijn dus zeker wel bezig en op de achtergrond worden serieuze stappen gemaakt denk ik. We gaan het zien!
Morgen.
(Hoop ik voor je). Ging in mijn geval ineens snel.