Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Beetje vreemde deze inderdaad. Er zijn wel series nageleverd doordat er nog 3133 uurwerken een tijd je werden door geproduceerd. Ben de namen van initiatief nemers even kwijt. Kan ook samengesteld zijn. Deze plaat vind ik minder mooi. Net teveel van het goede. Poljot kroontje er ook nog op. Die is bekend als stempel op uurwerk van oudere modellen.

Zie rechts onder balans.

2 likes

Dan deze Raketa vandaag binnen gekregen. Ontzettend stoere kloeke klok met russische dagaanduiding. Alleen zie ik dat zowel de dag als de datum tegelijk verspringen om 12 uur. Ik krijg met geen mogelijkheid de dagaanduiding en de datum apart van elkaar geregeld. Geen quickset. Geen heen en weer tussen 8 en 12. Alleen tegelijk om 12 uur. Is hier een Russische truck voor die ik wellicht niet ken?

4 likes

Deze dus, even plaatje van mezelf erbij gezocht.

4 likes

Is dit een automaat? Ik weet dat sommige van die calibers een extra knopje/pusher/gaatje hebben voor de datum.

4 likes

Raketa datum verzetten: opwindknop uittrekken, dan springt de datum eentje verder. Dus wel een snelverstelling. :wink:

1 like

Nee aan handopwinder en zie helaas geen extra pusher op de kast

1 like

Hou er rekening mee dat in 1990-1993 de Sovjetunie/Rusland failliet was, en goed failliet ook!

In die tijd zijn er horloges gebouwd uit de voor handen zijnde onderdelen. Een horloge wat een “Frankenstein” is kan dus terdege wel origineel zijn.
Denk bv aan een Sturmanskie Classic in de ronde kast met erin een militair 31659 uurwerk en ik vermoed dat dit horloge in die categorie valt.

3 likes

Dan is xe snelverstelling waarschijnlijk kapot. Vanavond maar eens open maken.

1 like

Die extra pusher is bij Slava met day en date functie.
De Raketa datum verstellen door uittrekken kroon

2 likes

Dat mag zo zijn, maar dat deze kleur mismatch zo uit de fabriek komt lijkt me zelfs voor die tijd onwaarschijnlijk. Het lijkt me logischer dat ergens onderweg de wijzers vervangen zijn vanwege een of andere reden.

1 like

Op 0:50 zie je de quickset bij Raketa

1 like

Viel mij ook op bij nadere inspectie

Het klopt allemaal net niet

Eens

Ziet er wel anders uit :wink:

Tja je hebt het wel eens bij andere merken gehoord dat die dat ook wel eens doen.

In ieder geval bedankt voor jullie input. Ga hem eens voorzichtig vragen wat hij ervoor heeft betaald. Laat het jullie weten :+1:

2 likes

Ah leuk mijn klokje onder de aandacht , tja ik vind dit dus mijn mooiste klokje .
Of het klopt met de dail en wijzers dat weet ik niet .
Uurwerk is SU 3133 met kromme U

1 like

Dat zal deze categorie zijn Bert

Deze bedoel ik

1 like

Deze dus , ik heb deze gekocht omdat ik nog geen 2e gezien heb , of het een franken is dat weet ik niet .

5 likes

Maakt toch niks uit Bert. Frankensteins zijn ook met originele delen gemaakt volgens mij.

1 like

Ja klopt , deze heb ik graag om en vind m echt heel mooi .

1 like

Terecht Bert. Ik stelde die vraag alleen omdat ik hem niet zo snel in de catalogus van de 3133 kon vinden.

USSR. Dus van voor 1991?

Ik zag bij poljot24, in de rariteiten, rubriek, een jaar geleden, 2 modellen die hier sterk op leken. Er is ook een zelfde dial in een lichte “tegen” kleur. Geen foto helaas. Had er graag een gekocht voor de verzameling, maar ja. :wink:

1 like