Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Net even de schuifmaat op de zwarte gezet. 37.8 of zoiets. Was toch nieuwsgierig.

Maar ik ga ze toch niet allemaal meten. Als de dood dat ik krassen maak met die scherpe “meetbek”

2 likes

Klopt, in boek Russian Wristwatches van Juri Levenberg, staan er ook aardig wat. Hij is helaas summier met informatie.

1 like

11 likes

Vandaag een Pobeda met prachtige geblauwde wijzers.

14 likes

Chrono seconde wijzer is van de grijze variant. Datumwiel is post ussr, matched niet met dail. Uur en minuut wijzer klopt ook niet. Leuk in elkaar gezet van originele onderdelen uit de periode eind jaren 80, begin 90. @BG1 heeft een punt.

4 likes

Wow! Schitterend. Mooie wijzers ook!

1 like

12 likes

Mooie strakke kasten zijn dit!

2 likes

De eerste tonneau die ik kocht. Ik weet nog dat ik deze versie in het begin verschrikkelijk vond, hoe kon iemand een horloge dragen met die schots en scheef aangebrachte uurmarkeringen, wat een waanzin.

Ineens was ik om en wilde ik er met geweld eentje hebben, maar je kent dat wel, er kwam niks interessants meer voorbij op Ebay :joy:

Na een eeuwigheid, in werkelijkheid een week of zo, kwam deze voor ongeveer de helft van de gangbare prijs van dat moment voorbij en bleek ook nog eens afkomstig van een mede WUS f10-er. Ik was het wachten zo zat dat ik hem direct kocht, ondanks de wat mindere staat van de wijzerplaat.

5 likes

Haha, de Russen waren met de Soyuz gewoon gegaan.

11 likes

Weer of geen weer! :sunglasses:

10 likes

Vostok Amphibia SE 100725

12 likes

Je zit mooi in de bloemen Bas! :wink:

1 like

Je brengt me op ideeën voor de dag van morgen.

Zal ik het ding eens op fout Sovjet staal gooien?

6 likes

Als jij dat doet, dan doe ik morgen mee, fouter dan fout :+1:

Moet ik even uitvogelen hoe ik het ding het best een beetje kan inkorten. Moet toch een centimeter of 3 verdwijnen. Wordt even puzzelen …

Ongeveer op de methode zoals Jan hier al diverse malen aangehaald heeft. Je zet een mesje of platte schroevendraaier in de link en wrikt deze beetje bij beetje open.
Heb zelf zo ook al diverse banden ingekort, gaat over het algemeen vrij goed vanwege de grove links in die banden.

1 like

Ik heb altijd een probleem om ze weer netjes dicht te knijpen. Ben ook vrij onhandig in het inschatten hoeveel schakels aan welke kant weg te halen zodat de sluiting toch een beetje in het midden komt te zitten.

Maar ik zal het voor elkaar krijgen …

Ik heb hier een tangetje met een ronde ipv platte bek voor, minder kans op beschadiging ook.

Dat is lastig inderdaad. We gaan het zien morgen :slight_smile:

Vanochtend vol goede intentie opgestaan, alles klaargezet:

Een paar profaniteiten later … tada:

Voelt prettig fout.

10 likes