Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Burans zijn meestal in de jaren negentig geproduceerd (alhoewel 1989 me ook bijstaat) anyway… het is een relatief nieuw model van Poljot, niks seventies.

En deze zijn voor de normale verkoop gemaakt, zeker niet voor defensie, noch voor verkoop aan defensiepersoneel in Voentorg winkels.

Leuk horloge nevertheless

2 likes

Deze is uit laat 80s ,

Die uit de 90s hebben een klik deksel .

4 likes

Was voor de vrije handel en dat hadden ze in 1993, het jaar van dit horloge, ook hard nodig.
Leuk die “sportivnie” bezel! Zie je op meer horloges uit dit bouwjaar!

1 like

Nee, deze is van na de Sovjetunie.

1 like

Ik begin er echter wel jaloerse onderbuikgevoelens van te ontwikkelen …

Ik zie het nu ook , de verkoper had het over midden 80s , dus die ziet er 10 jaar naast .

Doe je wel voorzichtig? Zo’n mooi horloge in de kiezels…

Ach, Russen kunnen gelukkig wel tegen een stootje!

ik had het plaatje even opgezocht :grin:
Die op de foto is mooi wat model betreft maar ik koop niet snel een klokje in die staat …

Ha ha, kun je wat aan doen. :slightly_smiling_face:

@Bert59 en @sq100

Volgens dit naslagwerkje is die schroefdeksel Buran van eerder datum dan de klikdeksel maar desalniettemin nineties.

Die verkopers schieten wel meer bokken, merk ik ook nu weer. :wink:
Bij @Koppie ook.

Maar niks mis met het horloge op zich hoor.

2 likes

Zit er met mijn leeftijd ook wel eens 10 jaar naast :joy:

4 likes

Staan deze er ook bij ?

2 likes

Leuk dat naslagwerkje :ok_hand:
Dat is wel heeeel interessant :wink:

Even uit mijn hoofd… JA!

Ik zal een dezer dagen ze even zoeken, of exact die rechter erin staat geen idee, maar tien tegen een dat het er eentje tussen 1992-1994 is

1 like


Op de Strela na zijn ze allemaal 92/94 .

4 likes

Mooi setje!

Mark my words… binnen nu en twee jaar liggen er ècht Sovjets naast… als je eenmaal de smaak te pakken hebt!

Ik zou @Geoffrey eens contacten als ik jou was, hij heeft een supergrote triple-a kwaliteit collectie en wil volgens mij wat erin snoeien…

2 likes

Ja , ik heb t aardig te pakken met die russen , hele leuke hobby .

3 likes

Ja, mooie, unieke modellen, goede verhalen erachter, redelijk betaalbaar! En zowel hier als internationaal op fora een superleuke, vriendelijke en behulpzame groep liefhebbers!!

1 like

Ja , ben ook pas op urhforum.de begonnen in de Russian groep .:slightly_smiling_face:

1 like