Kwam dit kekke plaatje tegen op Reddit. Soviet cool! Wat zou deze Старшина́ пе́рвой статьи́ dragen?
Или, что еще лучше, во что одета молодая леди?
Ja die heeft een mooie collectie en allemaal in top staat. En niet onbelangrijk hij vraagt fatsoenlijke prijzen.
Zit al te kijken wat eventueel geofferd gaat worden .
Ik had een doos van 10 vol. En 2 horloges ernaast. Ik dacht, mooie drempel er moet wat uit. Toen werd ik jarig en kreeg ik een nieuwe doos voor 10 van mijn vrouw!
(De rest is history)
Dacht al. Die staat niet in het grote boek.
Het is een 17j komandirskie plaat en wijzers op een 2416 automaat, geplaatst in een amphibian kast met de caseback van een generalskie
в горошек, конечно!
(polka dots, natuurlijk!)
Ah volledig volgens Russische horlogemakers traditie
Edit : en nu alvast sterkte tegen degene die jouw schepsel over 30/40 jaar moet dateren/categoriseren
Deze gaat ongetwijfeld de boeken in als “overgangsperiode einde Sovjetunie, alles wat beschikbaar was in de fabriek en volledig origineel”
Je vergeet de magische waardeverdubbelaar “NOS”
Ja en de regel is wat in Rusland word gemaakt is geen Frankenstein , want is immers org.
Het lijkt me overigens super interessant om bijvoorbeeld de Poljot fabriek in die tijd mee te hebben gemaakt.
Lekker pragmatisch horloges in elkaar schroeven met wat voor handen is,heerlijke mentaliteit ,ik houd er van.
Trouwens, als ik de recente beelden van de Raketa fabriek zie lijkt het er daar ook nog zo aan toe te gaan
Ja,pragmatisch, ik meen me een filmpje te herinneren waarin de vrouwen, die de radioactieve lume aanbrachten op de wijzerplaat, de kwastjes likten om een mooie punt te maken?
Niet alles was mooi toen inderdaad. Ik denk aan die betonnen woonkazernes. Of is het deels nog net zo?
Door deze klokjes komt het bij mij ook wat terug van voor 1989 , ik ben van 1959 , onbewust weet ik best wel wat over de Sovjet Unie .
Misschien boeit het me deels ook om die reden , buiten dat ik de klokjes echt " cool " vind .