Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Heb al verschillende geprobeerd, een bezel met zwarte inlay is in elk geval niks. :wink:

1 like

Nog steeds deze. Wat zou ik graag een RVS versie van deze goedkope verchroomde Komandirskie’s willen zien. Heerlijke plat handwindertje is het.

7 likes

Schitterende foto, goed gevonden.

1 like

Kirova (General Chronograph 1MCHZ) met serie nummer boven de 1.000 is al lastig te vinden, maar wat te zeggen van deze vroege versie (serienummer 109!!!) uit 4de kwartaal 1938… Slechts 250 stuks van gemaakt.
Love it…

https://meshok.net/item/190579072_Легендарный_Генеральский_хронограф_1938_год_в_работу?from_recommended=first_page

1 like

Anders ik wel! Vind mijn Amphibia een heerlijk horloge, maar 't is best een knoepert.

Misschien heeft iemand hier suggesties, vintage of anders?

Hebben jullie al een 320/470 gezien en overwogen? Handwinder dus platte caseback en relatief kleiner vintage kastformaat.

12 likes

Heel leuk. Maar prijzig.

2 likes

8 likes

Mooie set ja! Netjes documentatie er bij. 5x komandirskie met accessoires. 1100 euro. Beetje duur inderdaad. :thinking::wink:

Groeten van zn cyrillische broer!

9 likes

Of het te duur is weet ik niet. Het is wel vrij uniek.
Ik vind het wel te duur om zomaar voor de heb te kopen.
Voor €700 had ik het overwogen. Maar ik ga geen bod doen van €400 onder de prijs.

13 likes

Die ga ik in de gaten houden op de baai, dank! Staan er nu wel een paar op, maar helemaal suf gepolijst volgens mij…

Tsja, weet niet of je kunt bieden hier. Mijn Italiaans is wat roestig, maar anders waarom niet? Misschien probeert hij ook maar wat. Hij kan hooguit er niet op in gaan.

Maar wanneer hij ingenigszins wil bewegen komt hij met 1000 of 900 verwacht ik. Zo werkt dat. Je moet voor jezelf je grens bepalen. Als dat 700 is wordt het wel spannend verwacht ik.

1 like

Hij is er met 2 typenummers, zelfde kast maar andere afwerking, 320 gepolijst en 470 met brush als ik het goed zeg.

1 like

Die platte caseback voor de handopwinder is waarvoor de meeste modellen Amohibias zijn ontworpen, ligt mooier op de pols!

Ter vergelijk!
Amphibia 420 automaat

!

Amphibia 710 handopwinder

Btw die 710 met handopwinder… ongedragen… is te koop :innocent:

5 likes

Die 710 heb je gemod dan? Is een 2415 wijzerplaat, wat heb je eronder gezet?
De reden dat ik de 470 aanraad voor @DeRaaf en @Opperhoofd is omdat die klein oogt en niet gemod hoeft te worden.

Wilde een no-date 710 handwinder(oei… wat is de typeaanduiding van dit uurwerk ook alweer?) met een zwarte scuba dude plaat, onderdelen besteld en laten bouwen!

8 likes

Een 2409 waarschijnlijk dan?