Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

De standaard scuba dude, dus geen mod.
Weet zo niet welk type.

9 likes

Zo te zien de Amphibia 420059

Wow! Wat een aanwinst!!! Heel mooi!!!

2 likes

12 likes

Voor degene die komende maanden nog naar Moskou gaan

Tentoonstelling horloges “tijd & ruimte”

4 likes

Gevalletje vakantie overslaan en meer. Maar zeker deze zonder radium is museumwaardig. Heel zuinig op zijn en verzekeren.

2 likes

Hoewel ik ooit zo richting de 30 oude USSR horloges had en nu nog maar 1, blijf ik dit draadje toch volgen. Ik ga die ene aanvullen met een tweede. Ik heb mijn 3133 onderdeeltjes eens bij elkaar gelegd en daar kan ik een compleet geheel van maken. Ik twijfel nog even over de wijzerplaat, maar daar kom ik nog wel op terug met foto’s zodat jullie mee kunnen denken. Eerst maar eens het mechanisme in elkaar zetten.

6 likes

Benieuwd wat het gaat worden Hans! Ik blijf het draadje ook maar volgen. :blush:

De Poljot Luftwaffe.

9 likes

Dat klinkt als een eigen draad waardig :slight_smile:

Ik ben benieuwd, en 3133’s en zeker die met Sturmanskie achtige kasten blijven leuk, uniek design en mooie verhalen van een wereldmacht die niet meer bestaat.

Alles schoon. Gereedschap erbij en daar gaan we…

7 likes

Eerste check. Op het eind nog even fine tunen.
Wel een probleempje want ik mis het borgveertje van de date jumper. Dat is het klemveertje rechtsonder.

Edit: een klemveertje van een pusher blijkt van dezelfde grootte, maar te dik. Wat dunner geschuurd met 1200 waterproof schuurpapier en voila het zit :slight_smile:

afbeelding

6 likes

Je hebt het al opgelost! En voordeliger dan zoals hierboven. :blush:

2 likes

Datum mechanisme weer ok. Quick date set getest, ook ok. Altijd gepiel met het juist afstellen. De date indicator driving wheel heeft 8 mogelijke posities en slechts een is goed anders werkt het niet. Of erger, het veertje op deze wiel breekt.

2 likes

Nou, denk je klaar maar nee. Is er toch een tandwieltje waar tandje vanaf is. En jawel die heb ik niet meer. Wordt (veel later) vervolgt.

1 like

Soms zit het mee, s…
We wachten rustig af Hans.

Oude contact in Rusland maar eens gemaild… Warempel die heeft nog het nodig. Nu dus 2 a 3 weken geduld hebben.

1 like

Net binnen, gescoord op ebay om te flippen maar hij is toch wel heel erg mooi in het echie. twijfels… :sweat_smile:

16 likes

Mooie vangst! Aviator 1 toch? Die worden schaars. Ik zou hem houden. :wink:

1 like