Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Zou was hij.

En zo is hij nu weer.
Dankzij Bas @BG1 een nieuwe orginele bezel gescoord. Staat een 420 duiker toch het beste vind ik.

8 likes

Stukken beter dan die gladde bezel!

2 likes

Weer de smaak te pakken van de scuba’s. Deze vanmorgen uit de kist. Begon vanzelf te lopen. Dan niks meer aan doen, alleen op tijd zetten. (Oudere foto) :wink:

4 likes

Dank je! Nog even contact gehad per mail over diverse horlogetypes en snelle reactie terug gekregen van Dmitry(meranom), deels in russisch dat dan wel :grin: is alleen maar gaaf toch :+1:

2 likes

@Omega_73, wat ben ik toch jaloers op die paarse scuba van je met milanese strap. :smiley:
De originele bezel staat hem inderdaad het beste. Met die gladde bezel lijkt het namelijk net een mislukte hotrod.

1 like

Hier ook een Vostok, echter geen Amphibia

10 likes

Doet me denken aan die dikke Raketa door die ribbels. Door de merknaam “Raketa” ook weer aan raketten. :joy:

Vandaag maar eens thematisch aan de slag gegaan :joy:

14 likes

Thema poolreizen? :wink: Mooie collectie! :+1:

1 like

Gloeiendegloeiende! Dit had ik niet verwacht na het handen wassen :imp:

4 likes

Hmm ik ook niet… niet alles vastgedraaid? Of zeer koud of warm water?

Zal via het deksel zijn dan. Heb daar dus echt een tooltje voor nodig.

Zelf gemaakt van messing stift. Messing beschadigd rvs deksel groef niet. Rustig drukken in groef en steeds een groef verder pakken. Pakking ring vettig houden met kraan silicone vet. Helpt allemaal. Silicone vet doe ik ook op ringetje van de schroef kroon.

1 like

Ja zo duw ik m ook ongeveer dicht, blijkbaar in mijn geval onvoldoende. Even een paar dagen op een bedje van rijst dan maar…

1 like

Ja, eerst lekker open draaien de kroon en het deksel iets los, als dat lukt. Dan komt dat helemaal goed.

Ah kroon ook, check.

8 likes

Balen, hopelijk krijg je het eruit en vind je waar het vandaan komt.

Vraagje voor de kenners. Is deze correct, En wat zou hij mogen kosten?

2 likes

Ik zie in ieder geval al niet het orginele fraaie gegraveerde achterdeksel.

Vanwege de lumen lijkt het mij ook een after market wijzerplaat.

2 likes