Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Bedankt. Mijn vraag kwam vooral door de witte lume. Ik denk dat vintage kopen niet voor mij geschikt is :joy:

1 like

http://polmax3133.com/guide.html

Zou deze maar laten gaan Herman. Misschien helpt bovenstaande gids voor volgende kandidaten. :wink:

1 like


Nieuwe Meranom massieve 22mm band met bijbehorende endlinks even gemonteerd. Mag weer weg, niet mijn ding. Binnenkort maar eens in het blauwe gedeelte zetten.

5 likes

De kwaliteit/draagcomfort vallen tegen of het uiterlijk?

kwaliteit etc is allemaal prima in orde, maar ik ben zelf gewoon niet zo van de stalen banden. Zo op de foto vind ik het altijd erg mooi (dus zo’n band gekocht) maar om de arm vind ik het niet echt bij me passen :slight_smile:
Ik blijf dus bij rubber, stof en leer :slight_smile:

1 like

Vandaag een oude Kirovskie om.

11 likes

Lekker laten lopen, klopt niets van. Neppe plaat en wijzers. De mooie okeah achterkant mist ook en het zal vast geen rvs kast zijn.

1 like

En (bijna) alle onderdelen zijn onderweg voor mijn eigen samengestelde Frankenvostok

De wijzerplaat en (hopelijk “goed”) uurwerk.

Belangrijker de backplate waar ik eigenlijk naar opzoek was (maar niet had gedacht het los te kunnen krijgen)

Allemaal voor 16 euro weten te scoren.

En alle andere onderdelen zijn ook onderweg. De 110 kast omdat 22mm bandaanzet. Zwarte datum ring (kijken wat beter staat wit of zwart). Goudkleurige kathedraal wijzer. En een gladde bezel als placeholder voor de nog te vinden bronzen gladde bezel.

In totaal ongeveer 30 euro.

Hopelijk kan mijn bucketlist item “zelf frankenvostok in elkaar knutselen voor weinig” nog voor het eind van de maand van het lijstje.

3 likes

Mijn chrome Sturmanskie 3133. Loopt fantastisch. :+1:

9 likes

Ik hoop nog eens een echte 300m te kopen.

12 likes

:+1:

Ik hoop nog eens een echte 300m te kopen.

deze…??

6 likes

Nee niet die.

Maar ik heb er vast wel een plekje voor :blush::blush:

1 like

Op dit moment zie je op ebay echte in een mooie staat voor rond de €750.
Maar let op, er zijn er bij die neppers voor deze prijs proberen te verkopen. Heel soms zie je er een tussen €550-700. Alles wat goedkoper is kun je vrijwel altijd links laten liggen.

Kijk altijd eerst naar het rode dwarsstreepje bij de 9 en 10. Die moet precies tussen de 9 en 10 staan en niet onder de 10. Kast en pushers altijd RVS, achterkant altijd logo.

Een mooi voorbeeld:

2 likes

Top bedankt voor uw reactie. (Iedereen sowieso)

Mooie Okeah. Van Morozow.

Mijn militaire Sturmanskie parel komt ook van deze verkoper. Zeer goede ervaring mee. :+1:

6 likes

Welk type is het horloge voor de pot sambal?
Prachtig exemplaar

1 like

Dank je, het is de Vostok Amphibian SE 710554S

Heb je er al 2 op de kop getikt? :+1:

1 like

Ik raakte door een eerder bericht in de war omdat ik daaruit opmaakte dat er een 2019 Blauwe uitgave was. Deze waren al in mijn bezit. Maar zie dat ik alleen de bronzen gepost had.

Overigens voor beide helaas een stuk meer dan de list price betaald …Russische Rolexen :laughing:

1 like