Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Helaas op het moment niet leverbaar :disappointed_relieved:

Vandaag weer eens deze.

En alvast een beetje de keuzestress voor mijn Frankenvostok proberen te verminderen. Keuzes zijn allemaal zo lekker fout.

3 likes

Kunnen we daarbij helpen?

  • A
  • B
  • C
  • D

0 stemmers

Ik vind de rode wijzer lekker afsteken tegen de kleur van de cijfers, dat is volgens mij fris en goed afleesbaar. Van de datumring vind ik het mooier als die minder contrasteert met de wijzerplaat, en de cijfers op die donkere datumring passen mijns inziens ook beter in het datumvenster.

4 likes

Mooiste zou zijn zonder datum, dan heb je het geklungel met datumverstelling ook niet :slight_smile:

Wellicht een wijzerplaat van bijv. Dagaz zonder datumvenster erin?

2 likes

Kan een dingetje zijn dat ik de datumring er niet helemaal goed heb in gephotoshopt (geGIMPT in mijn geval), cijfers kunnen dus groter of kleiner uitpakken als ik de onderdelen in handen krijg.

Denk in ieder geval de rode secondewijzer te gaan gebruiken, geeft net dat beetje meer eyecandy…

Zwart of witte datumring ben ik nog niet over uit.

Dit horloge is een beetje gegroeid uit mijn voorliefde voor kathedraal handen (die ik op een dag toevallig tegenkwam). Mijn opa had een horloge met Kathedraal handen, en dat is een van de weinige dingen die me is bijgebleven van de man. Hij is vroeg overleden.

Maar (gouden) Kathedraal handen zijn niet de makkelijkste wijzers om te verwerken in een horloge Ik kan alleen kiezen uit onderdelen, kan zelf geen wijzerplaten / kasten etc maken. Zoiets als een Lego doos met niet de goede blokjes om te kunnen bouwen wat je wilt.

Bij het zoeken naar welke wijzerplaat ik dan moest gaan gebruiken kwam deze naar voren. Maanden geduurd tot er iets tweedehands verscheen (wou het goedkoop houden).

Bij deze “gouden” versie van de wijzerplaat moest ik denken aan de zogenaamde “Rat Rods”.

Verklaart ook meteen de keuze voor de 110 kast, kunnen dikke “banden” van 22mm op. Heeft van de zijkant gezien een redelijk plat profiel (bij veel rat rods wordt het dak een halve verdieping lager gezet).

De gladde brede bezel die ik gekozen heb gaat hopelijk ook meehelpen aan een “afgeplat” profiel. De andere gladde bezel vind ik eigenlijk iets mooier op de 110 kast staan.

Secondenwijzer ben ik nu gaan zien als rode velgen (erg traditioneel rat rod). Maar bij rode velgen horen “White Wall” banden in mijn persoonlijke mening. Dus rode seconden wijzer (velgen), en witte datum (de “white walls”)?

Krijgen we ook een lekker “patriottistisch” totaal plaatje met de rood, wit nen blauwe accenten op deze wijzerplaat. Of het dan de Russische, Amerikaanse, Nederlandse of Franse vlag is laat ik dan maar in het midden.

Maar ik ben er nog niet uit. Vind optie c ook erg leuk om het minimalistische kleur gebruik.

Leuk dat er meegedacht word!!!

En nu moet ik maar even ophouden met jullie vervelen met mijn mijmeringen.

3 likes

Twijfel tussen A en C. Hangt wmb af van de gekozen bezel. Nu voor A gekozen. Net even wat spannender.

Ik kan het niet invullen voor de anderen, maar deze mijmeringen van anderen zijn voor mij de reden om hier iedere dag weer in te loggen. Dus ga vooral door wanneer je daar behoefte aan hebt. :+1::+1:

Ik vind je ideeën over die rat rods ook tof. Wat ik dan denk is dat met een donkere datumaanduiding je een combinatie hebt van het wit op de wijzers als whitewalls, de wijzerplaat inclusief datumaanduiding als band en de secondewijzer als velg. Maar het moet bovenal voor jouw idee afstemmen natuurlijk. :sunglasses:

1 like

Het is natuurlijk even wachten tot ik de echte onderdelen in handen heb. Maar een “All Black” past ook bij het thema:

“A customer can have a car painted any color he wants as long as it’s black”

Henry Ford

2 likes

Avondwissel naar deze boctok die zojuist is binnengekomen. Wilde altijd al een 24 uurs wijzerplaat proberen, en deze van @Batossai over kunnen nemen. Ga hem eens een paar dagen dragen om te kijken of het went, tot nu toe ben ik aangenaam verrast door het ding!

14 likes

De восток weer op de восток меш gezet. De blikken rammelвосток band zit voorlopig op de Subdelta Quattro. Blue-hour shot:

5 likes

Avondwissel naar de 420 Amphibia Scuba Dude

5 likes

Ik ben zo blij dat ik ook volop van zulke “goedkope” horloges kan genieten :sweat_smile: :blush:

10 likes

Mooie kandidaat voor een cross post met Oranje topic!

1 like

Helemaal mee eens. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een Rolex Datejust / Submariner of een Omega Speedmaster / Seamaster. En vaak als het erop aan komt denk ik. Ga ik hier net zoveel van genieten als van een Amphibia?

Ik denk zelf van niet. Aangezien dat ik waarschijnlijk dan te voorzichtig ga worden. Dat heb ik namelijk al met de Amfibia 1967 190B04 en de Bronzen 1967. En dan niet eens voor het geld. Maar het is gewoon zonden. Zo makkelijk is het niet te krijgen.

2 likes

Weet iemand trouwens of de Stalen bracelet van de 1967 Amphibia ook op de standaard 090 kast past? Ik heb er 1 extra kunnen kopen van een Ebay contact.

Weet iemand of er een metalen band bestaat voor een 120 kast?

Ongetwijfeld Carlo.

https://www.poljot24.de/edelstahlband-poliert-massiv.html

Je moet zoeken naar 18 mm.

1 like

Denk het wel Herman. Beide 22mm en vergelijkbare kastvorm.

Toevallig de 090 om vandaag. Prettig weekend!

Ps. Deze komt ook te koop, dan kun je voordelig testen. :wink:

Nog een ps. Mark @sq100 is de echte kenner in deze. :blush:

3 likes

Ik denk het eigenlijk niet, de aanzet van de 1967 is anders dan van de 090.

Bedankt! Toevallig geen occasie iemand?