Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Dat zou jammer zijn.

Zo zie de aanzet van de 1967 met de band eruit.

4 likes

Jij hebt een 090 ter beschikking? Heel voorzichtig de band erbij houden zonder pushpin erin? Dan heb je een eerste indruk.

Als het maar iets afwijkt, met pushpin erin, heb je schade bij buigen van de band. Het is metaal op metaal.

Sorry Carlo,
Nog even overwogen, maar vind het toch te goed staan. (Zo duur zijn ze niet. :wink:)

4 likes

Nee nog niet :joy:
Begin altijd met de band🤦‍♀️

(Geintje natuurlijk)
Ik kon die band niet laten schieten. Deze staan zelden te koop.

1 like

Gelijk heb je Herman. :+1:

1 like

Anders moet ik deze erbij zoeken :grin:

Bij de 1967 is het een gepriegel om de band er tussen te krijgen, lijkt vrij strak te zitten tov de 090.
Ik had ook de rubber 1967 band erbij, maar die is helaas ineens spontaan gebroken. Heb nog niet gecontroleerd, maar ik dacht dat die 1967 rubber af en toe nog te bestellen is bij Meranom.

1 like

Ik heb begrepen dat er bij 1 van de 1967 uitgaves een designfout was bij het plaatsen van de lugholes.

Correctie: Designfout is misschien een groot woord. Maar het is bij latere uitgaves aangepast.

Die is jammer genoeg lastig te krijgen idd.

Ik heb deze bij besteld voor de bronzen.
Maar alleen omdat hij donkerbruin is. Zoals de wijzerplaat. Op de gok dat de bronzen gesp past.
Deze band heeft verder weinig met een 1967 te maken.

1 like

Vandaag ook weer deze:

En nog even met GIMP bezig geweest. Witte datumvenster geeft, als ik de wijzerplaat in een foto van de 110 kast zet, een onevenwichtig beeld.

Keus is dus beperkt tot a of b (geen idee hoe een poll te plaatsen)

En ik begin nu al een beetje spijt te krijgen dat ik waarschijnlijk de 01k3 bezel inplaats van de 01k2 besteld heb. uit. Tenminste ik denk dat de gladde bezel op de komndirskie website de 01k3 is.

Met de dunnere gladde bezel wordt het ongeveer dit, wat me dan weer als totaal plaatje in de verte doet denken aan een Oris BC3 (staat nog op mijn verlanglijstje) vooral vanwege de lugs als je er recht tegen aankijkt.

Blijft lastig keuzes te maken, zelfs al gaat het maar om dat ene “foute” horloge wat iedereen in zijn kist behoort te hebben om de rest iets meer te kunnen waarderen.

En p.s als iemand deze of deze nog voor een paar euro knaken heeft liggen hoort ik het graag … anders opzoek naar rubber met tire tracks.

5 likes

Hahaha, ik ben graag tot je dienst. :kissing_heart: Maar het is niet zo lastig hoor, klik op het tandwieltje en dan op ‘poll aanmaken’. :slight_smile:

  • A
  • B

0 stemmers

Vandaag mijn cccp met kast 119 en band van Hans (@slls).

5 likes

Man wat ruiken die bandjes ook heerlijk naar leder!

2 likes

470 brushed octagonale kast, sniper dial!

En aangezien het een handopwinder is en er geen rotor gehuisvest hoeft te worden een platte caseback, ik heb hem op een (idioot dure IMHO) perlon two-piece gezet zodat hij prachtig op de pols ligt!

8 likes

Zo is het maar net Bas! Zie ook verschil in dikte tussen de 090 automaat en de 119 handopwinder. 119 draagt echt wel mooier.

4 likes

Ik mag ook mee doen, bedankt @Omega_73!

4 likes

Ben nog altijd gek op dit gave horloge die ik van @vouwfietser heb gekocht… heerlijk.

Zijn we bekend met keynod horloges??

9 likes

Wattes??? Nee dus :grin:

2 likes

Een heeeeeeeel klein glaasje Heineken 0,0!

5 likes