Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Graag gedaan, ik vind dat superleuk om te doen.
En eeh, het is geen “20” :face_with_hand_over_mouth:
Er staat “год” (god), als in “jaar”

3 likes

haha :rofl:, dat cursief is wel andere koek

1 like

Puik werk. :smiley:

Misschien ben ik te emotioneel, maar zo’n tekst roept toch wel wat emoties op. Ik bedoel, er zit vast een heel verhaal achter dit horloge; hoe en waarom het in de handen van Grigorij is gekomen.

Als de achterkant van bovenaf wordt gefotografeerd, is de gravering beter te lezen denk ik.

De meeste gouden horloges uit de Sovjet Unie zijn stuk voor stuk prachtexemplaren. De elegantie, eenvoud en schittering spatten er gewoon van af.

Die blauwe Rios strap staat hem stukken beter. Die millenase strap oogt een beetje te dun en fragiel voor zo’n horloge.

4 likes

De 090 familie :blush:

12 likes

De onderdeeltjes voor de Poljot 3133 zijn binnen. Gelijk de 3e wiel vervangen en afgesteld. Zo strak als deze loopt een 3133 niet altijd…

11 likes


Moet nog steeds het witte stiksel vervangen voor zwart, maar nog geen zin (en goed stiksel) gevonden.

13 likes

Die wijzers passen perfect bij de 090 'ers Marco. De orginele zijn wat iel voor deze kast. Denk zelf ook weleens aan wisselen.

1 like

Kan je het best doen met gewaxt nylon of polyester garen. Eventueel kan je dat waxen ook zelf doen met een stuk bijenwas.
Vervolgens met 2 naalden met een zadelmakerssteek naaien, zorg wel dat je de handeling elke steek exact hetzelfde doet, dan krijg je mooi gelijkmatig stiksel.
Op YouTube staat veel uitleg, zoek bijvoorbeeld op ‘saddle stitch leather’.

Tot zover mijn ongevraagd advies :sweat_smile:

3 likes

Of gewoon lekker sleutelen aan je motor met horloge om de pols? :thinking: :wink:

Had met het witte stiksel al een ‘zadelmakerssteek’, maar dan wel 1naaldig. Eens kijken of ik 2 goede naalden kan vinden voor een fatsoenlijke steek, zodra het bestelde zwarte garen binnen is.

Mensen nooit geven waar ze om vragen, maar wat ze nodig hebben!

Zwart garen kopen was goedkoper dan een motor. :wink:

3 likes

14 likes

Kameraden, ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben het volgende model al meerdere keren tegengekomen, en ben er echt helemaal weg van.
Nu weet ik dat het een mod is op basis van de 710SE , en heb ooit ook een topic op Uhrforum gevonden waarin die werd getoond :heart_eyes:

Maar… die 710SE is natuurlijk allang niet meer te koop, en ik krijg hem nergens gevonden.
Enig idee waar ik deze nog zou kunnen bemachtigen?
M’n laatste hoop is om de huidige eigenaar van het afgebeelde model te traceren, maar dat stel ik liever nog even uit. (omdat ik bang ben dat dit niet zomaar gaat lukken met mijn gebrekkig duits :sweat_smile: )

De informatie die ik nu heb:
710SE van meranom
Custom bead blasted band(?)

Wie heeft er extra info?

3 likes

Die kast lijkt ook een soortgelijke behandeling te hebben gehad. Inderdaad mooi vind ik. Custom betekend misschien, een uniek exemplaar of kleine serie? @Dao wat denk jij. :blush:

2 likes

Dat model staat nog wel op de site, dus redelijke kans dat hij nog eens beschikbaar komt.

Wijzerplaat relume zelf doen? Anders zou ik zeker eens op zoek gaan naar Favinov via WUS.

De bezel met insert kun je mogelijk op Ebay vinden, daar heb ik de mijne destijds ook vandaan gehaald voor op m’n Komandirskie.

3 likes

Wijzerplaat lijkt op deze SE.

Mogelijk dat de kast, en band nog een bead blasted behandeling hebben gehad. En er zit een aftermarket bezel op. Denk dus dat je opzoek moet naar een bedrijf wat horloges een bead blasting kan geven.

En dan opzoek moet naar een standaard 710 kast, een losse wijzerplaat die er een beetje op lijkt.

De bezel insert lijkt me een Seiko bezel (Tokyo staat in rood geschreven). Waarschijnlijk heeft de bezel zelf ook een bead blasting gehad. En ik zou niet echt weten welke bezel er gebruikt is

1 like

Ik denk dat er van een SE (special edition) een mod is gemaakt idd, dus mogelijk is dit de enige.

Kast zal iets van bead blasted zijn. Kun je laten doen, of niet hetzelfde maar wel goedkoper en de kast zelf brushen met huis, tuin en keukenmiddelen. Krijg je een mooi resultaat mee. Brushen of bead blasen ziet er anders uit, maar het is dan iig niet meer gepolijst als een spiegel.

Misschien deze?

https://one-second-closer.com/shop/the-shark-coin-one-mk-2-cold-steel-ed-custom-bezel-for-vostok-watches-dw-02-cse/

Al met al:

  • Deze mod is denk ik uniek
  • Je kunt hem namaken of goed benaderen, eventueel met wat andere keuzes, bijv als je geen zin hebt in extra kosten voor bead blasten.

Ook te vinden op eBay :+1:t2:

3 likes

De insert is via Dr.Seikostan op Ebay te bestellen.

3 likes

Je mag 'm ook wel naar mij opsturen. Doe ik er even zwart garen op.

4 likes

Wow, echt een genereus aanbod!
Maar, ik heb al zwart garen besteld én het is een karaktereigenschap van me dat er voor zorgt dat ik eerst dingen zelf moet proberen (falen) voor ik om hulp vraag, dan wel accepteer

1 like

Wow thanks allemaal voor de reacties @Omega_73 @sq100 @DeRaaf @Dao !
Ik ga eens kijken hoever ik kom o.b.v. jullie linkjes/comments

2 likes