Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mijn donorhorloge eindelijk aangekomen.

10 likes

Blijft een van mijn favorieten: de Poljot Kirova

13 likes

Wat ga je gebruiken? Caliber, wijzerplaat?

Wijzerplaat is een zekerheid.

Caliber ben ik nu even aan het aankijken of het nog een beetje loopt (het lijkt erop dat dat het geval is), anders heb ik al een andere 2414 liggen. Nog even bekijken of mij kathedraalwijzers passen op het oudere caliber van de donor.

Denk ook dat ik de caseback van het donor ga gebruiken. Leuk stukje Sovjet kunst. Gravuur is lekker diep, en heeft een mooi patina.

Mogelijk dat ik een mod kan verzinnen voor de kast die dan overblijft. Is nog in erg goede conditie. Vergulde horloge zijn niet zo’n mijn ding. Misschien de kast strippen en dan eens rondkijken naar een interessante vulling.

Goede beslissing de caseback te gebruiken. Vaak wordt daar mijns inziens te weinig aandacht aan gegeven. Want deze is inderdaad wel heel erg mooi. Succes en ben heel nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.

Ik ook.

Ook al is het resultaat vreselijk (is ook een beetje bij elkaar gezocht om dat ene vreselijke horloge in de collectie te worden waardoor de rest er nog iets beter uit te komen zien), het is een leuke manier om nog iets meer waardering voor het werk dat in horloges gaat zitten te krijgen … tenminste dat hoop ik.

No worries, een podium heb je al.

En dan is de Kirovskie Sputnik onderweg en krijg ik deze, latere Sputnik gemaakt door een bekende fabriek uit Chistipol aangeboden, 2602 uurwerk!

13 likes

Mooie uitvoering. Op het eerste gezicht geen slecht leven gehad. Wat ga je doen? Aanschaffen?

1 like

Ja, als ik 1 ding heb geleerd met Sovjet horloges is dat als er iets langskomt dat ècht goed is je zonder aarzelen moet toeslaan!

1 like

Ja deze niet vaak gezien. Hoort er nog een seconden wijzertje in die sub dial, of lijkt dat zo?

2 likes

Nee, in plaats van een secondewijzer zit er een plaatje dat ronddraait, en Spoetnik zelf is een gaatje waaronder de seconden staan. :smiley:

8 likes

Geweldig!!! :grinning::+1::+1:

Die heeft Bas goed in de smiezen gehad. :wink:
Dat muziekje klonk super erbij op de rustige boeren camping in Zeeuws Vlaanderen!

3 likes

Je kunt vrij goedkoop dit exemplaar met een nieuwe China/Ukraine made dial krijgen. Simpel te herkennen omdat deze er als nieuw uitzien. Zelfs met zo’n “nep” dial blijft de secondenwijzer geweldig om te zien.

2 likes

De nieuwe 40mm varianten zijn ook wel leuk. Met 2609 caliber of quartz.

7 likes

Dit is zo’n nieuwe namaak. Eenvoudig te herkennen aan o.a. CCCP. Dat hoort bijvoorbeeld veel groter er op te staan dan de voorgaande letter B.

3 likes

Goed te zien inderdaad!

Sinds vanochtend even laten liggen. Ga morgen de zwarte datum toch vervangen voor de oude witte die wel recht zit, dit gaat te ver voor mijn OCD.

En dan bedenken of en zo ja, wat en hoe de kast te brushen. Kan ik een setje van garryson (??) schuurblokjes kopen. Is toch weer 30 euro, voor een hobby waar ik niet weet of ik er veel mee ga doen. Maar als het brushen wordt wil ik toch een bijna satijnen afwerking, en dat kost geld. Iemand idee hoe dit horloge te brushen? Richting van de brush?

Of toch:

Bezel, hmmmmmm. Liever een bronzen, heb ik wel weer dat dan de binnenring onder het acryl ook goudkleurig zou moeten zijn. Moet ik een pers kopen om het acryl er in en uit te krijgen. Is die aanschaf te rechtvaardigen voor een hobby waar ik nog niet weet of het een blijvertje is?

Backplate van donorhorloge past bij lange na niet op deze kast (had ik kunnen weten als ik even naar de maat had gekeken).

Zomaar wat mijmeringen die in mijn hoofd rondspoken.

Vind de combi wijzerplaat met deze wijzers wel geslaagd. Minder goed op de foto te krijgen maar de cijfers van de wijzerplaat zijn redelijk donker en vallen bijna weg als er niet het juiste licht opstaat, en dan vallen de wijzers erg op (wat precies de bedoeling was).

Ik hoor graag ideeën.

2 likes

Garryflex grijs en blauw :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Bronzen bezel :+1:

Witte datum🤔
Waarom zwarte niet recht zetten?

Binnenring vervangen. Te veel moeite voor het verschil.

Brushen. Eerst nog niet.

Wordt een super mod!