Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Hoe? Is dat in te stellen?

Nee man, lekker zo laten. Niet brushen, zonde.
Nogmaals, hij is geslaagd zo.

1 like

Oei, ga ik nu hier antwoorden of in het Vostok modding topic? :upside_down_face:

Ik heb het zo gedaan, zoals mogelijk gezien:

Afhankelijk van wat je satijnen afwerking noemt, ik vind het persoonlijk erg geslaagd, en het kan eventueel nog fijner.

2 likes

De Sturmanskie Gagarin. Geen oude; wel een heel leuke. :slightly_smiling_face:

Fijne zondag gewenst!:+1:

12 likes

Misschien. En waarschijnlijk weet @vouwfietser daar antwoord op?

Ik snap dat een scheef venster of ring irritant is. Maar zo,n wit blokje lijkt mij ook zonde bij deze wijzerplaat. Gaat toch om de looks nietwaar? Of zit wijzerplaat tikje gedraaid?

1 like

Ik vermoed dat het wel zou kunnen. Zijn alle “functies” om tijd af te lezen in het wit. Oude datumring is ook een beetje verkleurt en heeft een iets ouder cijfer font, kan het iets van een vintage karakter geven. Scheef datum venster geeft het horloge meer een goedkoop karakter, en mijn OCD …

Ik vermoed dat er niet zo veel in te stellen is. Gister toch een half uur zitten kijken. Ik vermoed dat er een verschil zit in de plaatsing van de datumring tussen het oude type caliber 2414 en het nieuwe 2414A. Deze zwarte datumring is mogelijk gemaakt voor de nieuwere type horloges?? Wijzerplaat zit niet scheef.

Zou het minder irritant vinden als de datum “scheef” zou zitten maar wel volledig zichtbaar. Nu valt net het bovenste gedeelte weg.

3 likes

Dit denk ik. Uurwerk of plaat scheef ten opzichte van elkaar geloof ik niet zo, dan zouden de pootjes net anders geplaatst moeten zijn. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik zou dan de witte overwegen. Ik doe ook wel vaker een zwarte schijf, nadeel is dattie helemaal wegvalt visueel. Wit komt ook terug in je wijzers.

Hoe dan ook: recht > scheef

2 likes

Laat je niet weerhouden. Je mening word gewaardeerd.

1 like

5 likes

Mij nu ook. Heb net even een “moderne” versie van deze wijzerplaat bekeken en daar lijkt de horizontale middenlijn van het datumvenster uitgelijnd met de horizontale middenlijn van de 15 op de wijzerplaat:

Op mijn “oude” generatie wijzerplaat lijkt de bovenkant van het datum venster uitgelijnd te zijn met de bovenkant van de 15 op de wijzerplaat.

Iets geleerd dus. Vintage en nieuw laten zich niet zomaar combineren. Gaat volgende keer meegenomen worden in sommige beslissingen.

3 likes

Of je maakt de witte schijf geelkleurig als de cijfers?

1 like

Zou ook nog kunnen. Beetje koffie erop smeren wellicht. Oude datum schijf heeft al wel een beetje vergeeld patina, heeft ook mooie vet gedrukte cijfers.

Moet het horloge toch nog even loshalen, en de wijzers opnieuw plaatsen, zitten niet helemaal goed uitgelijnd. Blijkbaar heeft het me ongeveer 10 minuten gekost om de minutenwijzers op de goede plek te krijgen gister.

1 like

Valt me inderdaad mee effect van de “witte” datum. Ga je de bronskleurige bezel nog overwegen?

2 likes

Zeker! Moet ik wel een goede smooth bezel kunnen vinden die de juiste prijs heeft, gaat wellicht een tijdje duren.

Ga voorlopig even een tijdje leven met deze zoals hij nu is. Is een leuk herfst horloge geworden.

Zijn echt hele leuke horloges de Sputnik’s. Bij jou is de seconden schaal nog mooi af te lezen. Mooi exemplaar hoor! Moest even zoeken waar die van mij lag, maar voila!

8 likes

De gouden knapperd is binnen. Was even bang dat het door de geringe formaat niet echt draagbaar was maar gelukkig door mijn dunne polsen kom ik ermee weg. Misschien toch maar voor een tudor prince gaan sparen :smirk:

7 likes

Iemand toevallig een lage Amphibian caseback liggen?

Schitterend exemplaar! Strakke witte wijzerplaat. Ik zou wel gaan voor een bruin leer bandje. Maakt het echt een dress watch.

2 likes

Hagedis? In Cognac?

2 likes

Ja ik heb er wel een paar