Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Je bedoeld een lage back case?

Mannnnn dat muziekje :yum:

1 like

Stof zit echt op het glas en niet eronder, ik beloof het jullie!!

Datumvenster blijft voorlopig wit totdat ik een donor 2414 met zwarte datumring heb gevonden. Hoop lol aan deze (eerste van van velen??) mod beleeft. Tweede keer alles open schroeven, demonteren en weer alles terugplaatsen ging in een kwartiertje.

Makkelijk dan ik dacht. Heb me alleen moeten aanleren niet de pincet als mijn belangrijkste gereedschap te zien (wat ik gewend ben als electronica knutselaar) maar een tandenstoker en sate prikker. Metaal op metaal geeft toch onnodige krassen. En wat een pincet met een wijzerplaat kan doen wil ik helemaal niet weten.


Met het oog lijkt dit dus bijna compleet zwart met twee fel witte wijzers.

Wijzerplaat ben ik erg blij mee. Krijg het effect van de goudverf niet goed op de foto, maar de meeste tijd lijkt de plaat effen matzwart te zijn zonder cijfers, alleen als er een beetje licht op komt zie je de cijfers. Karthedraal wijzers nemen de prominentste plaats in. Witte datum doet iets afbreuk aan het effect, maar kan er meer meeleven dat een voor twee derde zichtbare datumgetal.

7 likes


Deze eens op perlon proberen. Valt me niet tegen!

11 likes

Heel goed geslaagd! Mag ik vragen hoe jij de wijzers eraf en er op krijgt? (Zonder beschadiging). :blush:

1 like

Mooi hoor! Ook al zo met witte datum.

1 like

Wijzertrekker heet zo’n ding geloof ik. Goedkope gekocht uit China. Moest alleen even de voetjes iets dunner vijlen om goed tussen en onder de wijzers te komen.

En stuk papier om de wijzerplaat te beschermen.

Wijzertrekker (en wijzerpers) laggen binnen een week in mijn brievenbus via Ali.

p.s NITRIL (LATEX) HANDSCHOENEN ZIJN OOK EEN MOETJE!!!

2 likes

:+1:

Wijzers eraf gaat altijd wel goed maar perfect erop met de juiste pressie was bij mij altijd wel een uitdaging waar ik nog wel eens ongelukkig uit de strijd ben gekomen. Nadat ik dit tooltje heb gemaakt gaat het eigenlijk altijd goed. Quartz-je was een dummy proof.

2 likes

hagedis?, dat kan deze arme ex student niet betalen hoor :sweat_smile:
Maar moet inderdaad even een mooi bandje op, moeilijke is dat het een open-end bandje moet worden.

1 like

Ik heb iets vergelijkbaars maar minder robuust uit China laten overkomen. Doet zijn werk blijkbaar goed, heb er als absolute newbie toch iets mee kunnen fabriceren wat werkt.

Wijzertrekker en pers kwamen op iets van €8 totaal geloof ik.

Hele horloge heeft me net iets meer dan €50 gekost incluis gereedschap. Heeft me meer lol gegeven dan de paar Rolex horloges die ik ooit geërfd heb maar nooit droeg want mogelijk krasjes, diefstal, past het wel bij de kleren en weet ik allemaal niet wat.

3 likes

Erf jij een “paar” Rolex horloges?? :wink:

Je hebt ze toch wel bewaard?

Die heb ik ooit gezocht en gevonden voor mijn oude Hanhart. Als je er belang bij hebt, zoek ik het nog even op.

1 like

Nope, verkocht. Waarom iets bewaren waar je niets mee doet?

En was paar jaar geleden, waren die dingen nog net zo goedkoop als Seiko’s.

Zit ook wat in. Leek me wel leuk, een paar Rolexen in de kist.

Als het iets is als deze misschien, ga ik er over nadenken. De rest, meh …

9 likes

Ha ha. Maar ja gratis Rolexen van welk model dan ook? :thinking:

Maar terug on topic maar. Anders worden we geroyeerd als kameraad. :wink:

7 likes

Helemaal mee eens. Of mag je er maar 1 horloge per keer tonen?

Rolexen stelden ook niet al te veel voor, ging om een jaren '50 two tone Datejust-achtig iets met een band die qua kwaliteit minder in te brengen had dan een moderne Vostok, een Explorer, wat wel een leuk horloge was maar in die tijd vloekte met mijn geitenwollen sokken (mogelijk nu ook nog), en een volledig gouden iets uit de jaren tachtig.

Wat mij betreft geen draagbare dingen.

Iemand nog een goed adres voor een Poetin t-shirt? Of is Lenin beter draagbaar?

2 likes