Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Hier es proberen, leuke spullen, ik weet wel dat ze Poetin mokken hebben.
https://www.russischewinkel.nl/

Verrek, ze hebben ze :smile:
https://www.russischewinkel.nl/alles-gaat-volgens-het-plan-kopen/

1 like

Misschien gek, maar ik vind ‘m toch beter met wit nu ik het zo zie.

1 like

7 likes

russischewinkel.nl/

Ik werd enthousiast toen ik Divers zag staan, maar ik kon helemaal geen duikhorloges vinden!

7 likes

[quote=“DeRaaf, post:842, topic:209995”]
Iemand nog een goed adres voor een Poetin t-shirt? Of is Lenin beter draagbaar?
[/quote] Владимир Ильич конечно :wink:

1 like

Maar dit is toch wel een gevalletje “shut up and take my money, capitalist style”

Had hier nog eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Denk net iets te glimmend en te druk, maar wordt meegenomen als de gratis optie.

Geeft het ook net iets te veel een “duiker” look, hmmmmmmm

2 likes

Gladde bezel stond 'm beter inderdaad. Blijft een field watch, zeker met zo’n dikke leren strap! :+1:

Ik heb zelf een heel mooi Poetin t-shirt op de kop getikt in Kirgizië, maar durf 'm eigenlijk nooit te dragen.

Misschien liever een shirt van Chroesjtsjov! Of Brezjnev, met z’n lekkere borstelwenkbrouwen. Die zijn toch meer verantwoordelijk voor alle Russische makelarij.

2 likes

Deze bezel maar dan brons geschuurd?

Dit effect dus.

(Ik bedoel eigenlijk, jouw bezel, maar geschuurd als deze. :wink: )

4 likes

Misschien zo’n bezel? Staat wel mooi met de cijfers op de dial denk ik.

4 likes

Je bedoeld dat ik er zelf moeite voor moet gaan doen … mogelijk dat mijn handjes vies kunnen worden? … t’is toch wat … :wink:

Ik zit er aan te denken. Niet schuren maar strippen. Incluis de rode en zwarte verf. Eén “stip” op de bezel is groter dan de anderen dus de bezel blijft bruikbaar. Ben alleen bang dat de bezel die ik heb net een beetje te smal is voor de case. Die 110 case is toch een behoorlijk stuk “in your face” metaal.

En misschien dat ik de case van het donorhorloge ga gebruiken om een andere mod te maken (blijven de kosten laag, wat mijn plezier aan het modden verhoogt). Zou het zonde zijn als ik deze bezel op een manier bewerk die dan niet meer bruikbaar is voor wat ik dan ook ga verzinnen.

Maar ik blijf denken. Denk dat het horloge nog net dat beetje extra kan gebruiken.

Voor wie geïnteresseerd is, het is mijn eerste horloge die ik een bijnaam heb gegeven:

2 likes

Logisch! :thinking:

What is ones seen, can’t be unseen

Derde dag dat ik dit horloge droeg kon ik niet anders dan aan Ferrero Rocher denken als ik er naar keek. Chocolade kleur van de band, witte wijzers en goud accenten deden me denken aan het logo, de kleur van de cijfers is ongeveer dezelfde als het goudfolie.

Heb speciaal een doosje Ferrero Rocher gekocht om de bijnaam helemaal in te burgeren.

3 likes

Inmiddels mee eens. Het maakt het verschil tussen een “just for looks” en een “functioneel” horloge, als je begrijpt wat ik bedoel.

1 like

:joy: nice

Gisteren binnen! Kirovskie Sputnik!
Aan het uurwerk te zien een eerste serie en derhalve niet exacter te dateren dan ergens tussen 1957 en 1960, helemaal
period dus. De satelliet Sputnik werd in oktober 1957 gelanceerd. En net zoals hier in het westen in de 50’s en 60’s ruimtevaart helemaal hot was, was dat in de Sovjetunie net zo, vandaar de productie van dit horloge.

13 likes

Heb nog een Sovjet boekje over hun ruimte prestaties.
Ze zijn er behoorlijk trots op.

4 likes

@WernerManuel @slls Met zwart garen. Gewaxt. Lekker spul trouwens, veel beter dan die draderige meuk die ik er hiervoor op had zitten.


Maar nu ik hem zo af heb, zit ik er nu over te denken of deze niet mooier zou zijn met een tropic bandje :see_no_evil:

8 likes

Gewoon proberen. Maar ik vind het een prachtig bandje!

1 like

Ha, wat ik ervan kan zien heb je netjes gedaan!! :+1:t2:

1 like

Ga de 14de naar rusland, op de markt daar zit een horlogeverkoper, zal foto’s maken en kijken of er wat moois tussen ligt. Is wel veel chinee’s maar je weet nooit

5 likes