Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Deze graag. :sunglasses: :wink:

2 likes

Doe mij maar een tweede dan!

1 like

Jij hebt al 2 sputniks! :beers:

1 like

Ik heb mij dit oprecht al vaak afgevraagd of in Rusland zelf de mooie russen voor het oprapen liggen.
Want dan beeld ik mij zo in dat van die ouwe lui op de markt het internet nog niet hebben ontdekt :innocent:
Want:

:grin:

Wij hebben een paar “Rusland gangers” en kenners in dit topic. Maar ik denk dat de plaatselijke handelaren al aardig doorhebben wat waarde heeft. Maar je kunt altijd geluk hebben natuurlijk! :grin:

2 likes

Ja natuurlijk, maar laat mij nou even in die waan :wink:

1 like


Strela 3017

17 likes

Ligt er een beetje aan waar je in Rusland naar toe gaat.
De Oeral is op dit punt een interessante grens. In het Europese deel weet men vaak wel de waarde en de westerse belangstelling voor Russische horloges. In Siberië, zelf kom ik nog wel eens in Tomsk en Novosibirsk, ligt dat anders. Daar kun je in de antiquariaten nog wel een geluk hebben en zijn de verkopers oprecht verbaasd dat je als westerling belangstelling hebt voor horloges van Russische makelij en zijn blij als je voor een paar roebel hun etagère opkoopt.

3 likes

Ga naar Nalchik en weer naar de Elbruss, zo mooi daar. Ga overal wel kijken , je weet nooit wat ik tegen kom

3 likes

Mocht je een werkend los 2409 uurwerkje tegenkomen voor erg weinig …

Vandaag maar weer eens een Vostok om.

8 likes

Leuke deze. Een meranom kroon er nog op misschien?

Mijn ruimtevaarder!

https://www.netgrafik.ch/space9.htm

Veel 3133 horloges zijn mee geweest op ruimte expedities. Wist het van deze eerst niet. Maar toch een geinig idee. Mooie collectie waar ik de space foto van heb. Bezoek aan te bevelen.

4 likes

Vandaag de полюс (polyus) om de pols. Met 33mm klein maar fijn…

16 likes

Deze vandaag enigszins gemod in de richting waar ik naar toe wil. Lastige hierin vind ik de kleur van de wijzerplaat. Wel een uur zitten dubben welke bezel hier nou het beste bijpast. Voorlopig deze maar even gebruikt, in mijn ogen het meest neutraal. Wijzers wil ik bij onze Russische vrienden gaan bestellen maar daarbij hetzelfde dilemma. Wat past het mooist bij de wijzerplaat. Hebben jullie ideeën?

10 likes

Deze vind ik altijd prachtig! Strak en stevig. Maar zie ze alleen op de SE s van Meranom. Weet niet of ze los te koop zijn.

Misschien zijn deze wijzers nog wel beter bij de kikvorsman. Iets fijner model.

Ik snap dat je de standaard wijzers wilt vervangen. Die zie wel echt overal gemonteerd.
De padle hands heb ik nog overwogen maar die zijn wel erg breed voor een wijzerplaat met figuratie.

Op de mijne heb ik een tijdje een bezel van AM watches gehad ( model teal ).

Nu heb ik hem gemod met een bezel, insert en wijzers van One Second Closer en een andere stalen band van Meranom.

5 likes

Ook mooi! Als ik het mag zeggen, de eerste bezel van AM watches en de wijzers van one second closer.

1 like

Precies, de wijzers van de SE 420B05LW en die op de Boctok van @andrepost zijn idd hele mooie neutrale alternatieven. Ga even een mailtje naar Meranom wagen of de SE hands los te krijgen zijn. De AM blauwe bezel vind ik ook niet helemaal kleuren bij de wijzerplaat,blijft een lastige kleur.