Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Heb vandaag de 54 om de pols. Zeker half jaar niet omgehad denk ik. Hij liep 45 min achter! :wink:
Die re isseu s zijn ook niet alles. :grinning:

Ze zijn af te stellen heb ik weleens gelezen?

5 likes

Nou, juist Odessa is een stad wat, mede vanwege het feit dat een havenstad is, in de geschiedenis heel Europees (lees Frans) was. De gegoede klasse, die zich dit soort horloges kon veroorloven, sprak naast de moedertaal ook Frans. Ook aan de huizen en gebouwen van het oude Odessa zie je de renaissance bouwstijl terug.

2 likes

Kijk, dus best kans dat ie ooit door een meer gefortuneerde inwoner van Odessa aangeschaft is.

weer een pareltje naar me onderweg. :ok_hand: Bezit er al eentje dus deze is voor de flip!
900-640x480

11 likes

Wouw, wat een mooi design. Waar heb je die gevonden.

1 like

gewoon via een buy it now op ebay, kwestie van net op het juiste moment kijken eigenlijk :wink:

Boffert. :ok_hand:

1 like

Morgen schoolreünie in Vriezenveen (met zijn rijke Russische historie en waarschijnlijk ook de verklaring van mijn Rusland liefde. In mijn familie was Rusland toch het land van melk en honing waar de rooien een eind aan hebben gemaakt).

Maar wat te dragen:

Keuzestress!

Heb ook keuzestress voor de volgende Rus die ik ga aanschaffen. Er staan nog twee Vostoks op het program. In ieder geval een 2209 uurwerk in een 119 kast en een vintage Scuba dude in in ieder geval blauw (model kast weet ik nog niet).

Geeft de stress om welke kleur wijzerplaat de 2209 in 119 kast moet worden, blauw (maar ik wil zeker nog een blauwe scuba dude), zwart of groen (leuke kleur, maar soms lastig draagbaar??). Op de foto staat mijn kleine collectie van Russen tot nu toe. Welke kleur 119 zou een mooie en draagbare aanvulling zijn?

4 likes

Groen dus!

1 like

Ik ga inderdaad voor afwisseling in mijn “collectie”, zoveel mogelijk verschillende uurwerken, kasten en kleur.

1 like

De Sturmanskie voor de reünie zou ik zeggen. :blush:
Ik draag hem morgen bij open monumentendag. :wink:
Leuk zo’n reünie!

1 like

Inderdaad, zou zeker voor de chique Sturmanskie gaan. Zo, een Vriezeveener. Ben nog een keer in de Hollandse kerk geweest in, toen nog, Leningrad. Veel interessante geschiedenis over de Vriezenveeners en hun tabak handel. Veel plezier daar.

1 like

Prima draagbaar!

1 like

De meest linkse vind ik de mooiste kleur. En wat mij betreft, een scuba dude hoort in een 420 kast. :wink:

2 likes

Staat ooit nog op mijn verlanglijstje om st.Petersburg te bezoeken om daar eens rond te speuren naar de Hollandse sporen.

Het Historisch Museum in Vriezenveen heeft ook een leuke maar ietwat bescheiden Rusland collectie die mogelijk de andere kant van die tabakshandel belicht. Vooral de foto’s vond ik persoonlijk prachtig. Misschien een tip voor mensen -> https://www.museumvriezenveen.nl

Nog niet zo heel erg lang geleden weer heropend.

1 like

Allemaal mee en elk half uur wisselen.
Kijken of het iemand opvalt😉

1 like

Ben laatst wel een kast tegengekomen die ik ook wel erg charmant vind.

Is denk ik wel een hel om een paar banden voor aan te schaffen.

Zou inderdaad best nog wel kunnen op een bruine band, zou dan persoonlijk gaan voor een licht(er) bruine “classic”.

Ik blijf braaf mijn overgebleven euri in mijn spaarpotje doen!!!

1 like

Toevallig zag ik gisteren een YouTube filmpje over een horloge met een kast die hier op lijkt, er zijn adapters voor deze vreemde lugs.
https://youtu.be/4R0kgZUnzUk?t=2m3s vanaf 2m3s.

1 like

Die zijn leuk ja. :+1: Voor banden komt wel een oplossing denk ik.

1 like