Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Voor de lol nog even gezocht op ebay. Maar stuk voor stuk nieuwe wijzerplaten en of verkeerde wijzers. Heel zeldzaam deze. :wink:

1 like

Wat zijn de gangbare prijzen voor een model als dit?

1 like

Een marktprijs is niet te geven, te weinig aanbod het is extreem lastig een echt mooi-mooi exemplaar zoals deze te bemachtigen. Met kast in goede staat, wijzerplaat netjes op kleur, originele wijzers en dan had ik ook nog de mazzel dat het een eerste serie is.

Mocht je er eentje vinden zoals deze, bij alles onder de eur. 275,- zou ik gelijk toehappen.

imageimage

10 likes

Onwijs gaaf maar de maat.

Even voor de duidelijkheid deze is niet in mijn bezit maar ik zit hier al een tijdje naar te loeren :blush:

raketa , mijn doordeweekse metgezel

10 likes

Net binnen, rond 1900 en met een kast geschikt voor export naar het Rusland van de Tsaren, de 84 op de deksels is een Russische aanduiding voor het zilver gehalte. "84 zolotniki"
https://www.925-1000.com/Frussia.html

Nu nog ff uitzoeken of ie echt in Rusland is geweest. De kast is wat versleten aan de buitenkant, binnen in zit achter een glaasje een mooi uurwerk met compensatie balans :slight_smile:

O ja, met een schuifje zet je het uurwerk in de wijzer verstel stand.

14 likes

Geen verstand van Moser’s maar wat een knappe zakhorloge :ok_hand:

1 like

Dat is die Moser van 11yevgen, ik was vergeten op te letten :grinning:

1 like

Ja inderdaad, toffe vent :slight_smile:
Géén H.Moser, maar een P.Moser, dus “minder bijzonder” had ik begrepen.

P. ( Paul ) Moser was een Zwitserse horlogemaker gevestigd in Biel en volgens mij geen familie van H.Moser. Veel meer weet ik er helaas ook niet van.

Klopt, dat had ik ook al gevonden. Maar ik vind het gewoon een leuk horloge met een beetje een “russische connectie”.

Wat een prachtig exemplaar. Hoe ga je dat aanpakken om erachter te komen dat dit zakhorloge de Russische taiga heeft geroken. Ben benieuwd. Счастье.

1 like

Ik ook, ik heb de verkoper ff gemaild, die is zeer vriendelijk en als hij wat weet of er achter kan komen dan zal ie mij zeker informeren :slight_smile:

1 like

Damn, zojuist dit draadje even bekeken, @BG1 wat een beauty! Zeer gaaf! Heb er ook wel eens naar gezocht, maar nooit iets origineels kunnen vinden.
Ga morgen weer eens een van mijn crabs dragen, de blauwe denk ik, geïnspireerd door dit topic :+1:


Is al weer veel te lang geleden dat ze polstijd gehad hebben!

10 likes


Deze leg ik onderop😅

7 likes

2 civiele Sturmanskie’s. De bovenste mist klein stukje lume bij een marker, de onderste is helemaal perfect.

6 likes

De Moser komt blijkbaar van een verkoper uit Odessa. Ik zou het persoonlijk onlogisch vinden dat die verkoper zijn spullen uit Europa haalt? (Nou ja dat hoop ik dan :smile: )

Geen probleem hier, dit oudje doet het nog best:


Vandaag weer om de pols :sunglasses:

5 likes

Ja, maar dat is ook een B6-202, die iets nieuwere modules lijken toch wat zuiniger dan de B6-02 :wink: :+1:

2 likes