Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

:+1:

Ebay seller favinov. Kan ook met andere indices / cijfers / kleur lume. Prachtige sunburst

4 likes

Een 100 kast met een een slimfit bezel leent zich ook goed voor een hele mooie dresswatch, zeker met Mercedes hands op die zwarte dail. Misschien krijgt ze hiermee ook meer polstijd. Ben het met jullie eens dat de datum niet veel bijdraagt. Mijn laatste drie mods zijn ze er allemaal uit gegaan. Veel beter. Zoals eerder vermeld heb ik de Royal Boctok van @Dao overgenomen. Echt, nog nooit zo verliefd geweest. Kom er niet los van en blijft maar aan mijn pols hangen. Iedere dag weer. Zal het ooit veranderen? Hoor de rest van de Boctok familie inmiddels klagen in de vitrine.

9 likes

Daar zat ik al op te azen inderdaad.
Favinov is ook een fijne seller. Heb daar al vaker goed contact mee gehad. Fijne kerel.

Wat voor bezel bedoel je daar mee?

Mooi ding hè. Lekkere zomer knaller.

4 likes

Ik zag deze afbeelding op het web voorbij komen.

Heb de wijzers besteld bij Vavinov en de dial, bezel en een 710 case bij Meranom.
Komt dan op staal.
Dus over een dag of wat kan ik weer gaan “klussen” :wink:
s-l300

5 likes

Deze bezel bedoel ik, maar naar ik weet is er ook nog een smallere. Deze in combinatie met een 100 case maakt een prachtig geheel. Beauty.

2 likes

:star_struck::star_struck::star_struck:
:pray:t2::pray:t2::pray:t2:

Prachtige kleuren combi! Zeker in de herfsttijd! :+1:

Dat belooft wat!

Ik wil ook aan m’n amphibia gaan sleutelen. Iemand een tip hoe ik ermee moet beginnen? Ben redelijk handig maar op banfenwisselen na geen ervaring met horloges. Gereedschap van Ali een eerste stap?

Die smallere heb ik gehad maar dat vond ik niet mooi staan.

Of is dit ook de dikke? Ligt er hier trouwens los op om de look te bekijken.

3 likes

Dat is leuk om te horen.
Ik zou er gewoon aan beginnen. Voor mij was de Amphibia ook de eerste stap en ben ook begonnen met Ali gereedschap. Wat trouwens echt goedkope troep is maar voor een eerste kennismaking prima is. Daarna weet je gelijk dat je goed gereedschap wilt hebben.

Hier vind je het verslag van mijn mod projectje, misschien heb je er iets aan. (Als je op mijn profiel klikt vind je er nog meer)

Er staan op YouTube ook veel filmpjes waaronder hoe je de uurwerken uit elkaar haalt. Daar heb ik veel naar gekeken en kon het haast dromen voor ik eraan begon.


Als je zoekt in het profiel van deze meneer kun je filmpjes vinden van de 2 meest gebruikte Vostok uurwerken. Hij legt het allemaal zeer duidelijk uit.

Als je geen datewheel gaat verwisselen hoef je sowieso je uurwerk niet open te halen.

Verder maak je bij alle stappen foto’s van wat je losmaakt en zet je het in omgekeerde volgorde weer terug.
Het klinkt simpel maar het is eigenlijk niet meer dan band eraf, achterdeksel los, kroon eruit en uurwerk eruit vissen. Wijzers eraf, dial eraf en alles weer terug. De wijzers terugzetten is het lastigst maar ook dat lukt je wel.

Hier kunnen een hoop mensen je ook wel helpen met vragen mocht je er niet uitkomen.

4 likes

Deze zat er op toen ik hem kocht. Toch ook wel mooi ja.

3 likes

Kijk, perfect verhaal wat alles in zich heeft om de starten met deze mooie hobby. En nogmaals, de Boctok is een perfect horloge waarmee je met een redelijk budget kan starten. En als je de smaak te pakken krijgt bouw je hiermee langzaam je atelier op met gereedschap en meetmiddelen. Zelf kom ik regelmatig bij HBM in Waddinxveen. Daar waan je je als een kind in de snoepwinkel, prima aanbod voor de beginnende horloge freak. Realiseer mij wel dat het voor mij om de hoek is dus makkelijk praten.

2 likes

Thanks! Het is inderdaad niet moeilijk om te beginnen. Ermee stoppen is lastiger :sweat_smile:

1 like

Kijk eens aan, wat een introductie! Bedankt man!

Nieuwe wijzers en wijzerplaat zijn besteld bij Meranom. Toch ook gelijk twijfels: moet ik misschien toch niet ook nog een andere plaat proberen…

Het is begonnen blijkbaar!

Kommandirskie wijzers passen wel op een amphibia toch?

1 like

Er zijn momenteel twee modellen verkrijgbaar bij Meranom voor verschillende kasten.
Geen idee of er één kleiner is dan de ander.

1 like

Ja die passen wel.

Ohja dat was het. Heeft met het type kast te maken. Is al weer we tijdje geleden.
Als je er mee bezig bent lees je dat allemaal maar een jaar later ben je het meste weer vergeten :grin:

1 like

Vandaag de Luch om, met 'n perlonbandje van Eulit. :ok_hand:

9 likes

Even een ongerelateerde dingetje. Toch een paar frequente Rusland gangers in dit draadje dus mogelijk een antwoord op de vraag: wat is nu “HET” Vodka merk dat in Rusland wordt gedronken door het gepeupel, en wat te verkrijgen is in Nederland?

1 like