Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ook heel gaaf! Spannend!

1 like

Valt mee,
Heb ervaring. :wink:

Update

Arrived at the customs of Russia

05 October 2019, 22:03 102972, Марушкинское

In Vnukovo blijkt een internationale luchthaven te liggen en het ligt pal naast Moskou. Zit toch wel schot in. Vind het altijd leuk google maps erbij te pakken. Russische tijd natuurlijk ook. 1 uur tijdverschil.

1 like

Dit is de wijzerplaat van een SE serie. Ziet er wel netjes uit met die hoge marketringen. Heeft een voor Vostok begrippen extra luxe uitstraling.

Gaaf man, 24uur. Plannen mee? Modden? Of gewoon van genieten.

1 like


Deze is nu onderweg vanuit Polen. Heb de link maar even erbij gepakt
http://www.netgrafik.ch/cyrillic.htm

5 likes

Ja leuke he! De crosshair dial. En 24 uur. Helaas met datum, maar De witte zonder datum vind ik kwa kleur minder. Modden, misschien. Ik denk over een gmt bezel voor een 2e 24 uur tijd zone. Heel misschien nog eens paddle hand wijzers. Moet nu stoppen. Zo op weg naar Rikketik. :wink:

Ah, leuk. Misschien dat ik vandaag ook eens een keer ga/

Helaas had de plaatselijke ietswat klein uitgevallen slijterij geen Stolichnaya op voorraad voor me. Enige Vodka in de schappen die daadwerkelijk uit Rusland zou komen was deze Pavlov (ook nog eens de goedkoopste fles drank in de hele winkel naar het leek).

Als liefhebber van ouderwetse Citroenjenever, Graanjenever, Beerenburg en/of Vieux, vond ik het toch best aardig te drinken. Ik kreeg in ieder geval geen flashbacks naar de 5 maal te vaak in de goot liggen van de Smirnoff met appelsientje die ik heb mogen meemaken in mijn jonge jaren na het verlaten van de plaatselijke disco (met of zonder het brommers kieken).

Zacht en soepel, en had de volgende dag (nu dus) geen kater.

Was in ieder geval een leuke aanvulling voor bij de filmavond met “Russkiy kovcheg” (serieus goed gemaakte film!! Aanrader), en we hebben het met zijn alleen ook nog volgehouden tot en met “Bronenosets Potemkin”.

De aangeraden flessen gaan er ook nog weleens komen.

4 likes

Aha, daar had je de Vodka voor nodig. Best serieuze films. Battleship Potemkin was vroeger toch wel flinke communistische propaganda. Haha. Wel heel erg leuk zo’n Russische thema avond.

2 likes

Wat een origineel idee? Heb er ook nog een liggen. Mag ik je creativiteit het lenen?

1 like

Net terug van Rikketik, wel gezellig weinig kunnen scoren. Dit was het enige voor €10,00. Loopt en werkt perfect. Zuinig weekendje dus. Moeders ook weer blij.

9 likes

Beeldscherm in mijn huiskamer staat bij mij alleen aan voor thema avonden (heb al jaren geen TV aansluiting meer). Voor de volgende ronde waarschijnlijk “Gagarin. Pervyy v kosmose” en ik ben nog opzoek naar een goede Russische film over of die zich afspeelt in de tweede wereld oorlog en niet een al te groot propaganda aandeel heeft.

Kan het iedereen aanraden thema avonden in te plannen. Erg leuk om te doen.

Rikketik vond ik deze keer leuk. Zoals @DirkT al melde, druk en gezellig. Toch nog aardig wat Russen gezien. Ook een achter de tafel volgens mij. Mooie orginele Spoetnik gespot, maar goudkleurige kast. En een paar fraaie oude Amphibia’s. Niks gekocht dus kon zeker rustig thuis komen. :wink:

1 like

Klopt, heb ik ook gespot en hij was van ver gekomen. Helaas had hij geen “speciaaltjes” bij zich. Tis wat, krijgen al pretenties.

Ha ha, ja. Ik merk bij mezelf ook dat het wel echt bijzonder moet zijn, wil ik het kopen. Vroeger kocht ik ze per 3. Is ook wel rustiger ergens. :wink:

1 like

Weet iemand of ik deze bezel anders nieuw kan bestellen?

https://komandirskie.com/catalog/aksesuary/aksessuary/bezel_10/

1 like

Dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen vinden🤔
Dankjewel!
Niet duur, 759 Roebel is ongeveer een tientje.

1 like

Ok, nog ééntje. Wie heeft of weet waar ik deze dial maar dan in het wit en zonder datumvenster kan vinden?
s-l400

Andere witte dials zonder datum zijn ook welkom.
Antwoorden doe ik morgen :sleeping::sleeping::sleeping:

1 like

Bij deze hofleverancier: