Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

O sorry, je zocht een witte…:blush:
Pfff, zal nog even verder kijken.

Denk dat je op Ebay nog de beste kans maakt zoals deze:

1 like

Thanks voor het meedenken.
Meranom heeft ze inderdaad niet. Net als Komandirskie.com en die andere (kom even niet op de naam)
EBay heeft ook alleen die ene er op staan maar ik vind de font van de cijfers niet mooi en deze, maar die is me te druk en heeft een datumvenster.
s-l400 (1)

Edit. Bericht weggehaald, is pb geworden
:grin:

1 like


Het wordt weer tijd voor de plattere horloges zodat een en ander weer onder de trui kan :grin:

6 likes

U vraagt, wij draaien, Russisch en plat.

Mooie sniper dial heeft die van jou! :+1:

4 likes

Ja hij ziet er nog heel netjes uit! inmiddels wel nog maar twee lume dotjes aanwezig van de 12. De rest liet los en is verwijderd maar doordat de lume inmiddels bijna dezelfde kleur heeft als het rondje dat eronder zit valt het niet op ;). Horloge loopt trouwens ook erg netjes.

2 likes

Ja zie dat nu ook. Gewoon zo laten inderdaad. Die handwinders zijn trouwens iets platter, en dragen iets comfortabeler. Maar nog steeds een redelijk dik horloge. Komt waarschijnlijk ook omdat het een duiker is.

2 likes

Er gaat niks boven Russische sunburst! :wink:

9 likes

Lag er nog een bij een Duitser op de Rikketik voor €200,00. Werkte alleen niet naar behoren. Heb hem maar laten liggen. Jammer.

Ik zag er ook een, zal dezelfde wel zijn geweest.

5 likes

hallo allemaal ik heb een vraag weet iemand iets meer over deze zakhorloge ik weet dat het een lucht is en dat deze is gegeven aan een offecier in het leger die met pensioen is gegaan maar erstaat au5 op weet iemand wat dat betekend ik hoor graag wat jullie weten

2 likes

Dat is een Luch. Meer weet ik er niet van. Fabriek in Minsk.

3 likes

Spannend Marco! Hierna een scherpe foto? :wink:

Dat is een Luch, uurwerk kaliber 2209, ergens uit de 80er jaren schat ik. AU5 betekent 5 micron verguld.

Ja inderdaad. Was toch nieuwsgierig geworden en ga dan meestal naar eBay. Staan er behoorlijk veel op. Van 25 tor 160 dollar. Leeftijd in advertentie slaat nergens op. Inderdaad 70er tot 80er jaren schat ik. Uurwerk ziet er modern uit

Cool, heb je daar ook een scherpe foto van en wat meer info?

Voor morgen deze weer eens opgewonden.

9 likes