Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Een wekker voor vandaag

7 likes

LOL. Gevalletje ‘don’t drink and post’ :grin:

Poljot Albatros.

10 likes

Herfst in het land en dus tijd voor de bandenwissel van misschien wel mijn meest veelzijdige horloge, Meranoms Vostok SE 100725, automaatje, waterdicht, klassieke wijzerplaar en peddelwijzers, polijstbaar domed plexiglas, gepolijste kast, can do anything.
In Lente en Zomer op Rubber

En in herfst en winter op een Hirsch Vintage lederen band

11 likes

8 likes

Morgen naar verjaardag, dus maar eens deze stijlvolle Vostok die gewoond heeft in Brooklyn NY. Kan ik niet zeggen. Goed weekend iedereen.

(Zie ineens dat ik dezelfde band er aan heb als Carlo. :slight_smile:)

9 likes

Yes hij is binnen. Moest toch weer ff wennen aan de andere functies. Datum veranderen door steeds één klikje aan de kroon te trekken. Dagen van de week door tijd vooruit te draaien en 2000 is laatste jaar op dit horloge

10 likes

Alexei Leonov, kosmonaut die de eerste ruimtewandeling maakte is overleden, 85 en nogal een persoonlijkheid.
Had een Poljo Strela 3017 chrono om bij die ruimewandeling, mooi verhaal hier op Worn and Wound
https://wornandwound.com/watches-in-space-alexey-leonov/

3 likes

Dat leek in de jaren 80 nog zooo… ver weg. :wink:

(Wat weemoedig na 3 glazen goede wijn! :clinking_glasses:)

2 likes

Heb me vandaag weer kostelijk vermaakt met deze:

7 likes

Was weer een heerlijk Russisch maatje vandaag.

8 likes

Zou er een herdenkings Vostok komen voor Aleksej Leonov? Ruimtevaart mijlpalen zijn wel populair bij onze Russische vrienden.

Ja Meranom heeft al een nieuwe caseback online staan, zo op het eerste oog komt ie niet goed uit de verf.

2 likes

Of een speciale Strela Chronograph? Die zijn ook zo mooi…

1 like

Ja ook een mooie basis, alleen stuk duurder. :wink:

Was die niet van 2015? 50 jaar na Leonov s ruimtewandeling?

2 likes

Dat zou zo maar kunnen, die heb ik gemist dan. Deze stond vandaag op zijn instagram, dus ik ging uit van nieuw.

Even tussendoor voor de zaterdag foto. Vandaag een Poljot 2415 uit 1971.

13 likes

Ik googelde meteen naar Meranom. Daar staat die case back gewoon en uitverkocht. En iets van 50. Dus vandaar. Maar had hem eerder nooit aandacht geschonken.

Maar misschien komt er nog een SE?

1 like

Volgens mij was dat de caseback van de RE Baikonur limited. Ik heb niet alleen de caseback gemist, maar het hele horloge helaas…
:grimacing:

2 likes

Volgens Google afbeeldingen is de Baikonur deze? Die heb ik ook maar die heeft niet deze caseback.

4 likes