Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Prachtig

Mooi joh

Een mogelijkheid Carlo?

1 like

Misschien wel… maar die 2 linkerhanden en onkunde​:confused::sweat_smile:

Zo gauw er wijzers gewisseld moeten worden haak ik ook af. :wink:

1 like

Een bandje en een ring lukken nog wel he😅

1 like

Jazeker! Zelfs inkorten stalen band “Russian way”. :wink:

5 likes

Jammer dat je ervaringen anders zijn. Maar je hebt natuurlijk wel een punt dat als gevolg van de internationalisering van de Russische industrie in het algemeen en geldt natuurlijk ook voor de horloge industrie dat nieuwe investeringen uitsluitend betaald kunnen worden als de omzet stijgt. Moet stijgen met als risico dat er in een bepaalde serie repeterende foutjes kunnen voorkomen. Dit vraagt meer van de kwaliteitscontroles. Echter, ten tijde van de Sovjet Unie was in beginsel de omzet natuurlijk veel lager, lonen lager en productie afspraken niet is gekoppeld aan de vraag, Op papier was er geen winst waarmee je de productiemachines kon onderhouden of kon innoveren in een efficiëntere productie procedure. Slijtage van de matrijzen, persen e.d. was dus hoger dan nu. De Comecon functioneerde zodanig dat Oost Duits staal geruild werd voor Russische olie, hetzelfde gold voor Cubaans rietsuiker. Een systeem van centraal geregelde ruilhandel waarbij het voor de industrie bijna niet mogelijk was zelfstandige bedrijfsvoering te kunnen uitvoeren. Gelukkig mag er heden ten dagen winst worden gemaakt, er wordt geëxporteerd en geïnnoveerd om te kunnen groeien. Dat levert in deze tijd mooiere en ook kwalitatief betere producten op. Gelukkig maar!

2 likes

Kom op!! Gewoon proberen. Niet handig zijn zit tussen je oren.Dat is nu zo mooi van onze Boctoc horloges. Voor weinig koop je een lot op de bay en je experimenteert er op los. Natuurlijk sloop je de eerste twee maar betekent niet dat je niets hebt geleerd. Ervaring is de som van de gemaakte fouten. Youtube staat bol van filmpjes die je helpen. En wat een feest als je eerste mod wel slaagt, dat horloge doe je nooit meer weg! En weet je wat nu zo mooi is, je doet iets wat de meeste Breitling en Rolex verzamelaars uit hun hoofd laten.

3 likes

Ik snap wat je zegt, maar toch heb ik het idee dat de horloges toen meer solide waren dan nu. Een 2409 van toen is netter dan een 2409 van nu. De plastic spacers kwamen toen niet voor, nu wel. Wat je zegt, er moet omzet gedraaid worden en dat komt bij een product dat aanvankelijk al magertjes in de marge zat vaak niet ten goede. Ik heb het idee dat er misschien vroeger meer toewijding was bij het fabriceren van de horloges. Amphibias van vandaag de dag kennen een gigantische afzet wereldwijd. Veel tijd voor qc is er waarschijnlijk niet meer. Hoe dan ook, het blijven fantastische horloges, zowel de oude als nieuwe exemplaren :wink:

3 likes

Misschien toch eens over nadenken😕

@ Chronospace,
Fraaie bezel ook,:fu:
Waar heb je die gescoord?

Ik denk hier.

Leuk filmpje. Thanks for sharing.
Heeft iemand hier het al eens geprobeerd om er met zijn auto overheen te rijden? :sweat_smile:

1 like

Die Simon Crane op YouTube heeft dat eens in een van zijn filmpjes gedaan. Of bedoel je te vragen of een forumlid het een keer heeft gedaan?

Dankjewel.:fu:
Maar het lijkt juist dat die van Chronospace schuiner afloopt.
Kan me natuurlijk vergissen en komt het door de foto. :face_with_raised_eyebrow:

Dat laatste ja.

Graag gedaan. Ja lastig te zien. Die kartels zijn wel Meranom achtig. Op mijn SE zit ook zoiets en is meer afgeschuind dan op foto lijkt. Meranom heeft verschillende modellen die er op lijken. @chronospace gaat het ons vast wel onthullen. :wink:

Het horloge komt, inclusief de inderdaad fraaie bezel van Yevgen Fridberg, een Ebay verkoper die bij een aantal van jullie wel bekend is. Geen idee waar hij hem weer vandaan heeft

1 like

De ‘Blauwe Rus’ is een bijzondere kat:


(Plaatje van royalcanin.nl/blauwe-rus)

Mooie dieren en er zit een motortje in, ze kunnen spinnen en snorren, maar niet tikken, dus hier niet echt on topic…

In mijn collectie echter bevinden zich enkele Ouwe Blauwe Russen waarvan de motortjes niet snorren maar wèl tikken. Hier wat foto’s. Uiteraard alle tikkertjes op een blauw bandje…

Slava met cal. 2416

Wostok met cal. 2414A

Zim met cal. 2602

Pobeda met cal. Zim 2602

En nog een Zim met eveneens een cal. 2602 uurwerkje.

Dank voor het kijken, Lex

14 likes