Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Netjes hoor. Bevalt het aflezen van de tijd een beetje?

Ja opvallend goed he. Zouden ze een SE nog even extra afregelen? Ja het aflezen went snel. De duidelijke wijzerplaat helpt flink daarbij. Blijft wat meer aandacht vragen. 18.00 u lees je als 9 00 u of 21.00 u. Doordat daar alleen streepje als indice staat. Maar is beter dan de oude Raketa die ik had. :blush:

1 like

Dat kan ik me ook nog wel herinneren van mijn Komandirskie. Je bent eigenlijk zo gewend om alleen maar naar de wijzers te kijken en niet naar de getallen.
Het is niet moeilijk maar je moet af en toe heel even nadenken.

1 like

Blijf voorlopig in de Amphibia’s. Vandaag de zeegroene “Old Lady” . Zo noemde haar Engelse verkoper haar. Perfect geserviced door @vouwfietser. :+1:

(In het echt een wat meer blauw-groen kleur, heel mooi)

7 likes

6 likes

Is er eigenlijk een duidelijk verschil (kwaliteit, afwerking, duurzaamheid…) tussen de oude en nieuwe amphibias of vostoks in het algemeen?

Vandaag een oude Vostok om

5 likes

Duurzaamheid en kwaliteit weet ik niet. Maar ik heb wel het idee dat er vroeger meer tijd aan besteed mocht worden.

Als je bijvoorbeeld de oude 119 kast vergelijkt met een 090. Dan vind ik de 119 vele malen mooier met de strakke afwerking en prachtige sunburst borsteling. (Of hoe noem je dat :wink:).

En je zag ook meer wijzerplaten met opgelegde indices en venster rond de datum. Maar dat kan ook mode zijn.

1 like

Ik ben al lang een fan van ‘ouwe Russen’ en volg zo nu en dan ook dit draadje met belangstelling.
Deze Vostok al lang geleden overgenomen van een gewaardeerd forumlid en hier, voor zover ik weet nog niet tegengekomen. In al zijn eenvoud een mooi klokje, al zeg ik het zelf. Bij deze dus:

19 likes

Dat model heb ik ook

16 likes

Duurzaamheid is echt wel een westers thema, als je Russen vraagt hoe duurzaam ze zijn zal je voornamelijk vraagtekens on de ogen zien. Is daar echt geen prioriteit. Maar met de SE en Amfibia serie zie je tov de klassieke types wel degelijk een kwaliteitsverbetering. Boctok moet ook wel wil men de omzet in eigen land niet verliezen. Want Russen zijn ook gewone mensen die, als je indruk wilt maken (in die fase zit men nog), liever een Zwitserse of Japans horloge draagt. Als het gaat om degelijkheid is er weinig verschil met de klassieke serie. Daar is hier al veel over geschreven. Gelukkig maar, want daarom worden wij nog steeds enthousiast van Boctok.

5 likes

Kan ik zeker beamen! Vooral de SE heeft mij verrast.:+1:

1 like

Leuk filmpje

3 likes

Ja een oude bekende, al lang niet meer gezien! Leuk inderdaad. Vraag me nu af of dit nu Dmitry van Meranom is. :blush:

Draagt lekker…

5 likes

Grasgroene Scuba Dude automaat vandaag. Datum staat verkeerd, ik weet het :slightly_smiling_face:

12 likes

Grappig, ik heb juist een andere ervaring met oud t.o.v. nieuw. Ik heb het idee dat de uurwerken vroeger een stuk netter waren afgewerkt en beter liepen. Ook de wijzerplaten waren vroeger veelal uitgevoerd met opgelegde elementen e.d., daar waar diezelfde wijzerplaten nu vaak geprint zijn. De SE modellen zijn qua opmaak vaak interessant idd, echter moet ik daar helaas ook met regelmaat concluderen dat de positie van de 12 uur marker uit het lood staat, de secondewijzer hapert als een gek en meer van dat soort zaken. Ik ben groot fan van Vostok, en als je een goede hebt gaat het bijzonder lang mee, maar toch heb ik het idee dat de nieuwe meer “quirks” hebben dan de oude modellen.Waarschijnlijk omdat ze vroeger onder toezicht en ook voor het leger werden gemaakt :wink:

Originele dial?

Ja die man in de Jeep is Dmitry. Later checkt hij ook nog wat onderdelen onder een soort microscoop :blush:

1 like

Zowel dial als horloge zijn origineel

1 like