Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Is dit een 710SE?

1 like

Mooi!!!
Welke kast is dit?

11 likes

Helemaal correct en tevens juist.

1 like

Maar wel met ander hands?

Neen, met deze wijzers geleverd.

Enige wat ik veranderd heb is de stalen band, dit horloge kwam oorspronkelijk op een rubberen tropical. Op zich een fijne maar was net iets te kort voor mijn pols.

En dan een foto van de “party trick”:

2 likes

Mooi ding man!!!

Waar heb je deze gekocht???

Meranom. Geloof alleen dat hij op dit moment niet op voorraad is, geen idee of het ooit nog op voorraad komt.

Op Meranom zag ik hem inderdaad maar dan met andere wijzers:

2 likes

Lijkt mij dat die met de sandwich wijzers een nieuwe uitgave zijn.

Weet niet precies hoe SE uitgaven precies werken bij Meranom, maar ik zie zelden dat een horloge twee keer wordt uitgegeven in precies dezelfde configuratie. Kan het mis hebben hoor.

1 like

Sandwich hands word dat dus genoemd. Weer wat geleerd.

I love this forum :heart_eyes:

2 likes

Even een vraagje aan de russen experts hier,

er wordt in een ander draadje door @vinwat het volgende gezegd over de kirovskie crab:

“Inderdaad Peter,
Volgens mij was dat oorspronkelijk ook het geval, de secondewijzer zou dan ook in zwart moeten zijn.
Ik zou, als ik @dins1 was, dat zeker aanpassen, dan geeft dat een veel betere uitstraling en is het een heel fraai horloge.”

Dus dat de wijzers zilverkleurig zouden moeten zijn en de secondenwijzer zwart??

Maar dat klopt toch niet? Ik heb er een paar, allemaal met goudkleurige wijzers, ik ken ze ook niet anders.

Ook deze foto, helaas niet de mijne, want hierbij zit de zeer zeldzame rode variant,

laat ze zien zoals ze volgens mij horen te zijn, alle varianten met goudkleurige wijzers.

Is er hier iemand die kan bevestigen wat er klopt. Volgens mij klopt de bewering van @vinwat niet, maar ik heb hem wel hoog zitten qua kennis, dus wie weet dit? Heb zelf ook nog even in levenberg gezocht , maar daar staat hij niet in volgens mij.

Dank alvast!!

Nb overigens geopperd door @pjotr1 in het vintage wat dragen wij vandaag draadje:

“Haha, nog zo’n mooie! Alleen hadden bij beide varianten (naar mijn mening dan) de wijzers beter zilverkleurig kunnen zijn.”

5 likes

Hee Erik,

Leuk, zo allemaal bij mekaar! Vervelend dat je door mijn opmerking afvraagt wat origineel is. Dat was natuurlijk nooit de bedoeling, het was alleen mijn persoonlijke mening. Ik weet helemaal niks van dit type horloge, maar het sprak me meteen aan: echt een mooi design :+1:! Nu ben ik echter ook wel nieuwsgierig geworden welke wijzers er op horen.

2 likes

Haha, voel je niet aangesproken hoor!

Maar ik heb mijn horloges het liefst zo origineel mogelijk en als dan beweerd wordt dat dat niet zo is, door iemand die veel meer weet van vintage dan ik (@vinwat), dan ben ik toch wel benieuwd of dit nu klopt of niet.

Vandaar maar even hier de vraag stellen!

2 likes

Volgens mij hebben @Harpoen en @Guapo deze ook, wellicht weten hun er meer van ?


Overigens, in het Russische draadje op WUS is dit bevestigd. Als het daar onjuist zou zijn, was er wel een corrigerende reactie gekomen :innocent:

1 like

Ik had je reactie al gezien idd, dank!

1 like

Volgens mij heeft @BG1 Bas er ook een, en die loopt ook al een tijdje mee. Misschien kan hij nog wat verheldering brengen. :blush:

https://www.netgrafik.ch/civil-watches44.htm

En ik heb deze verzamelaar ook wel hoog.

3 likes

@joostvv2 @andrepost @Bugs3

Gemod, Favinov hands en 670 kast :grin:

Zie hier:

4 likes

De sites van Mark Gordon en Netgrafik laten ook alleen maar exemplaren met goudkleurige wijzers zien.

2 likes