Om in lijn te blijven met mijn Russische collectie ben ik op zoek gegaan naar een Aviator horloge.
Ben er een aantal leuke tegen gekomen en heb uiteindelijk 2 geselecteerd welke mij wel bevallen.
Echter welke van de 2 wordt het Graag vraag ik jullie om een eerlijke mening, ook als je het niks vindt of misschien heeft een van jullie wel een tip voor een andere Aviator (mits niet groter dan 40 mm) die ik gemist heb.
Ok. Dan zou me bij Daan aansluiten. Ik ben gek op die groene lume. Vind alleen de cijfers en indices wel wat overdreven groot.
De 1e is precies goed daarin. Maar geen groene lume. En ik snap die 24 uurs schaal niet zo. Er zit toch een standaard 12 uurs uurwerk in? Ik hou niet zo van onnodig drukke wijzerplaten zonder dat het een functie heeft.
Dus beide…tsja.? Dan de 1e maar ik zou persoonlijk verder kijken. Eerst naar bed nu.
Nee hoor Mark. Hoeft niet perse Aviator te zijn. Het is de bedoeling om een piloten horloge erbij te nemen.
Wil echter niet heel veel uitgeven Deze die jij laat zien kan er ook goed mee door. Zie hem nu toevallig bij Julian staan voor 189 Euries. Dat is acceptabel
Ja deze klopt helemaal. Zeer fraai model met de indies en cijfers in normaal formaat. Datum is een beetje overbodig en doet een beetje afbreuk aan het geheel maar dat is meer mijn handicap.
Thanks, functioneel was ie iets minder met deze wijzers hoor
Heel mooi zo met de lume maar overdag vielen de open wijzers wat weg tegen al het wit in de plaat.
En juist bij een flieger wil je in één oogopslag zien hoe laat het is hè.
One second closer heeft er wel hele mooie flieger achtige wijzers voor.
Voor alle vliegeniers. Zit nog even te googelen. Deze is misschien ook wel leuk. Krijg er zo maar zin in.
Ik zei eerder dat ik die 24 uurs verdeling niet functioneel vond bij een 12 uurs uurwerk. Maar was weer eens te kort door de bocht denk ik nu. Want hij begint bij 13 uur. Niet goed gekeken. Is dus gewoon een snelle omreken hulp. Voor radio contact of zo? Zodat je de tijd meteen goed zegt in 24 uurs verdeling.
Heb een keer mogen sturen in een pipercub. Geen tijd om op mijn horloge te kijken. Spannend!