Sturmanskies met hun cushion-shaped case dragen voor mij als een rond horloge van 40mm, gevoelsmatig
Je had de kleinere kasten van Vostok te pakken dat scheelt ook lijkt mij. De Sturmanskie met rechthoekige kast draagt groter dan die Vostoks. Ik vind hem perfect. Ik had een Gaz14 van Vostok europe. Die was 42 mm en droeg niet fijn, net wat te groot en grof bij de lugs. Eigenlijk is uitproberen de beste oplossing.
Dat heb ik bij een Strela , alleen 38 mm past me , 40 mm is te groot .
Door die lange lugs …
Bart , de strela is er van 38mm tot 42 mm … staat een foto van koppie , even terug scrollen
Die is van die ene handelaar op etsy, die vraagt voor sommige klokjes erg veel!
Dat is een skx en een 42mm poljot? Poljot komt veeel groter (beter!) over.
38mm Poljot. De Poljot valt uiteraard kleiner dan een SKX.
Yep,
Die was ik inderdaad al vaker tegengekomen
De blauwe shturmanskie, of ben ik te laat om te kiezen?
De middelste Vostok, zeer gave patina en kleur
Ik moet zeggen dat ik meer gecharmeerd ben van de oudere Vostoks, dan van de nieuwere
Mooi bandje zit daarop !
Je kan ze beter nummeren en dan een nummer randomizer gebruiken
Ik heb ook niet zoveel met plaatjes, ook niet met die van Tatarstan. Ik zie liever een niet-figuratieve, gestileerde dial!
En die vlag… tja het verhaal erbij is wel interessant, maar ik ga er echt niet mee lopen. Straks denken ze dat ik van USA horloges hou of nog erger; dat ik Amerika weer GREAT wil maken
Ps mijn horloge voor de zware klussen is de groene Komandirskie met de tank en de ster in het ‘glas’. Dat vind ik dan wel weer een grappige in de Russische legerfascinatie-traditie.
Ha ha, och daar zijn genoeg vrijwilligers voor.
Wat ik grappig en interessant vind, dat wanneer het op handel en economie aankomt, dat oude concurenten graag zaken doen. Usa wilde 10.000 voordelige, degelijke horloges met gepaste figuratie om soldaten te bedanken. Dan wil Rusland ze best leveren. Dat ze ook militair tegenover elkaar kunnen staan telt even niet.
Vind het best geinig met de Desert Shield te lopen. Vertel soms het verhaal dat er bij hoort. Is mijn enige met plaatje buiten de scuba’s.
Die mooie blauwe Okeah reisseu als ik het zeggen mag.
Daar gaat het om en dat maakt sommige modellen gewild , zo ook met al die verschillende uitvoeringen van de Sturmanskies. Vindt ik ook niet allemaal mooi hoor
Dat is nog een van Hans, evenals de meest linkse en die om de Strela. 3e en 4e van links had ik nog en de rest zelf gemaakt ook die van de Vostoks