Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Ook goede morgen iedereen! Ja weer Vostok Friday! :+1: :grin:

17 likes

goedemorgen gewenst aan iedereen

19 likes

Erg vet zo’n world timer, mooie kleur variant is dit :+1:

2 likes

Best wel apart, heb de hele week Omega’s gedragen. Mochten ook weer eens uit de kist. Maar vandaag weer een Vostok. Voelt toch een beetje als thuiskomen. Ben ook minder op mijn hoede voor krasjes, niet meer af doen bij fietsen en afwassen etc. :grin:

1 like

Gisteren voute kersttruiendag.
Vandaag voute Boctok vrijdag.
Vein weekend allemaal.

15 likes

Wat een mooie!

2 likes

Mooi horloge ! :ok_hand:

2 likes

OK eens geen flieger friday vandaag maar…

VOSTOK VRIJDAG🍾

Vandaag met een heerlijke spider dial, sunburst, rode ster en St. Joris lint, onderaan staat 3AKA3 MO CCCP, dus gemaakt in opdracht van het ministerie van defensie, schitterende vanille verkleurde lume.

Op de platte caseback het Sovjet kwaliteitsstempel, blijkbaar voldeed Vostok die jaren aan allerhande eisen in het kader van ongetwijfeld een vijfjarenplan.

Het horloge is gemaakt ter gelegenheid van 40 jaar Overwinningsdag, die met de laatste all out militaire parade in Moskou omdat dat realistisch het laatste lustrum zou zijn waarbij grote hoeveelheden veteranen aanwezig zouden kunnen zijn!

Binnenin tikt een zeldzaam Vostok SU 2234 handopwinder uurwerk met hacking functie! Superblij dat @vouwfietser dit tot leven heeft weten te wekken, onderdelen zijn lastig te vinden!

Geweldig horloge, schitterend patina, historisch relevant verhaal erachter en niet 1,2,3 op chrono24 of ebay in deze staat te vinden, genieten!

14 likes

Heel interessant detail! :+1:

2 likes

Hier staat de smooth bezel wel heel goed! Bij mijn 420 gers kon ik er niet aan wennen.

8 likes

Ook hier even onder de aandacht brengen.

1 like

De Vostok Amfibia.

19 likes

Komt misschien door de klassiek ogende dail?

1 like

Dat dacht ik ook Dirk. Past er gewoon heel goed bij. Rustige uitstraling.

1 like

Vanmiddag kom ik tijdens een rondje park met de honden een andere hondenwandelaar tegen. Hij kijkt op z’n horloge en ik flap eruit “Oh, een Rado! Die zie je niet vaak!”

“Ja! Niemand heeft dat ooit opgemerkt. Ook een zwak voor horloges?”

“Beetje.” Ik laat mijn Vostok Komandirskie zien.

“Vostok! Ah, maar dan ben je een echte verzamelaar, anders had je zo’n ding niet!”

Ik ben een echte verzamelaar! Ha!

19 likes

Met andere woorden, je moet wel heel gek van horloges zijn anders heb je niet zo’n aarig/lillik ding :joy:

8 likes

Bedankt hè. :joy:

4 likes

Plaatsvervangend trek ik me het ook aan! :face_with_raised_eyebrow: :wink:

4 likes

Alsof iemand in een Ferrari je een :+1: geeft voor je Lada :smile:
Mooi man !

5 likes

Civilian vandaag .

13 likes