Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Ah , was al behoorlijk verstiert , maar er zijn meer slachtoffers ….

1 like

Super mooi op die stalen band!
Dat zou zeker kunnen, ik had al mijn twijfels 80’s of 90’s
Die van jou 80’s?
Hoe zie je het verschil? Aan de bezel of de Сделано в России?
Thanks

2 likes

Valt mee toch. Wachten is een onderdeel van het spel😂

Ik ben net een kind als het om pakjes gaat :joy::sweat_smile:

1 like

Ik vind die Bulova een van de mooiste chrono`s die er is in dit segment/prijsklasse. Het enige wat mij persoonlijk altijd heeft tegengehouden is de maat. met 45mm vind ik hem veel te groot. Ze hadden dit horloge 40/41 mm max. moeten maken. Dan was het een regelrechte knaller geweest. Echt een heel mooi horloge verder qua lay-out en totale looks.

edit: er bestond toch ook een versie zonder datum?!

1 like

Ja die tekst inderdaad, als er Сделано в России op staat dan moet hij van na de voormalige Sovietunie zijn.
Overigens heb ik geen idee uit welk jaar de mijne is, wellicht is er iets op te maken uit het type quartz uurwerk.
Ik meen dat ze verschillende types gebruikt hebben door de jaren heen.
De band is van een Elektronika horloge :grinning:

1 like

Yep, maar die is helaas zwart gecoat. Niet echt voor mij, ben nog opzoek naar een horloge met zwarte kast maar dan wordt het een plastic/carbon iets ala Bertucci ofzo. Vostok had trouwens ook ooit plastic mechanische horloges waar ik eens naar heb zitten kijken.

Buiova is inderdaad iets aan de grote kant, maar ik heb 19,5 a 20 cm polsen, kan veel hebben en laat me sowieso niet zo leiden of de maat van een horloge bij me past, als ik het horloge maar mooi vind.

Bulova (klinkt toch lichtelijk oostblok’achtig) lunar pilot trekt me erg aan. Paar dingen die me dwars zitten, maar die ik mogelijk door de vingers kan zien als de prijs maar goed genoeg is. Leuk verhaal, leuk uurwerk, persoonlijk vind ik de wijzerplaat leuker dan een Speedy (vind het een ietsje meer utilitair wat me aanspreekt) en de kast en pushers vind ik sexy als een Citroen DS.

Ben nog aan het nadenken over de aanschaf, is toch een redelijk hap uit de bij elkaar geharkte fondsen voor mijn graal horloge de Fortis Cosmonaut B-42 Chrono.

Zit een horloge niet ontzettend in de weg als je gaat rollebollen over de grond met boeventuig?

1 like

Als ik op de motor zit wordt het wel eens lastig :wink: Maar als ik samen in de auto zit dan gaat het horloge regelmatig het handschoenen vakje in.

Wel eens eerder gehad dat een horloge sneuvelde en wordt helaas niet vergoed door de baas :disappointed_relieved:

Mijn koppel eerder met al dat spul :joy:

1 like

Als je samen in de auto zit kun je beter je maatje erachter aan laten rennen :joy:
"Sorry maat, ik heb vandaag m’n dresswatch om. Deze is voor jou" :hugs:

1 like

Zou je dan niet doorsparen voor de Fortis? Dat is toch wel echt een knaller ja👍

Zag er laats een te koop, weet alleen niet meer waar! Dat krijg je als te veel aan het surfen bent. Maar vind ze absoluut leuk. Gewoon, door hun bijna infantiele uitstraling. Lijkt mij een geweldige tijdwaarnemer voor op vakantie.

1 like

Deze ochtend weer eens de Slava Accutron om de pols. Stemvork mechanisme is te delicaat, dus wissel straks weer om als we lekker buiten van het mooie weer gaan genieten!

14 likes

Wat een mooi exemplaar en een mooie herinnering aan деду. Heel erg zuinig op zijn. Kom je nog regelmatig in Rusland? wellicht een donorglas vinden aldaar? Wat mij bij Cousins opvalt is dat zij wel heel veel keuze hebben. Misschien zit daar de goede maat/shape bij.
до скорого.

Kan kloppen, oprichter kwam uit de Bohemen Tsjechië.

2 likes

Wacht ff, heb ik wat gemist? Wist niet dat Slava stemvork horloges heeft gemaakt? Vertel, is dit zeldzaam? Hoe heb jij deze gevonden? Dank je wel, goede reden om weer eens te gaan speuren over het internet.

1 like

Ja in de jaren zestig. Chroesjtsjov kreeg een Bulova Accutron cadeau bij een bezoek aan Lindon Johnson.
Staat een filmpje en wat tekst en uitleg op mijn site fromrussiawithwatch.com. Ze worden af en toe aangeboden, maar als je goed zoekt op Russische veilingsites (zie onder) zijn ze te vinden. Werkende exemplaren zijn echter wel heel zeldzaam!

1 like

12 likes

Deze komt er ook nog eens. Is dit 40mm of 33mm

Voor een kleine 100 euro deze op de kop getikt. Re-issue van verschillende modellen :joy:

Ik weet het niet maar vindt hem leuk

9 likes