Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Horloge is ook alleen voor illustratie gebruikt aangezien ik nog geen Rus heb met deze lugmaat :grin:

2 likes

Foto?

1 like

Ook een leuke tak van sport. Kan je ook helemaal in verliezen denk ik zo.
image

9 likes

image

Vostok Soviet

11 likes

Na het vele kostelijke, in de zin van lekker, en in de zin van monetair niet het aller toegankelijkst wat er te vinden is tussen de Russen chronografen geweld (plukken de heren misschien de vruchten van de verplicht opgelegde Corona Horeca onthouding?), deze geweldige klopper weer eens om de pols geslingerd.

Heb hem eens op perlon gezet, siliconen/rubber werd me een beetje te (glibberig) zweterig. Moet even een beter oplossing voor komen, het brok staal is net een beetje te zwaar voor goedkoop perlon.

p.s Erg leuk minimalistische horloge wat hierboven staat @vouwfietser!

5 likes

Jongens, ik heb echt iets cools :blush:
Ik ben mij er van bewust dat het “maar een afgeragde Vostok” is, maar voor mij is het heel bijzonder.
Gisteren heb ik het onderstaande horloge van mijn zusje gekregen, die het weer van onze oma had gekregen een paar jaar geleden. Dit horloge is van mijn opa geweest en hij heeft het ter ere van het 30 jarig jubileum van de overwinningsdag gekregen. Van wie, weet ik niet. De gegraveerde teks op de caseback is zo versleten dat ik het niet meer goed kan lezen. Horloge is dus 45 jaar oud, ik vind dat echt bijzonder :grinning:
Helaas zit er een dikke barst in het glaasje. Maar die is denk ik wel makkelijk te vervangen. Heeft iemand misschien iets liggen dat hier op zou passen?
Voor de rest zou ik hem graag willen houden zoals die is. Sinds gisteren houdt ie de tijd gewoon goed bij, dus dat is mooi.
Ik ben erg gecharmeerd van de wijzers en de cijfers. En natuurlijk het feit dat mijn opa het 45 jaar geleden om zijn pols had. Is toch prachtig dit :smiley:
Het glaasje lijkt 3cm breed te zijn. Ben benieuwd of iemand mij ermee kan helpen.
Bedankt voor jullie reacties alvast.


13 likes

Leuk verhaal! Inderdaad dit is iets bijzonders gezien de historie. Ook een mooie wijzerplaat.Had je opa zakelijke relaties in Rusland of zo?

1 like

Vind de wijzers leuk. Kan er overheen hebben gekeken maar zulke vette Dauphine wijzers heb ik zelden gezien bij Vostoks.

Helemaal indrukwekkend omdat ik denk te zien dat ze iets met de wijzerplaat en het glas zijn mee gebogen? Lijkt me niet het makkelijkst om zo strak te produceren, zit een beetje aandacht en vernuft in.

1 like

Oh sorry, ik dacht dat ik het hier al een paar keer verteld had. Ik BEN Russisch :hugs:
Mijn opa dus ook :yum:

2 likes

Echt had je dat verteld? :hushed:
Niet aan mij hoor! :wink:

2 likes

Dat is een mooie vertekening door het bolle glaasje. De wijzers zijn gewoon recht.
Maar de vouw erin is inderdaad echt crisp. Met een ander glaasje erop gaat het echt een topper zijn voor mij :blush:

1 like

@vouwfietser even contacten, ik denk dat hij er wel raad mee weet

4 likes

Mooi horloge en dat nylon bandje herken ik :smiley:
Ik heb ‘m zelf ook:
image
Typisch Oostblok bandje dat in geen enkele verzameling van Russische horloges mag ontbreken (maar draagt beroerd) :blush:

2 likes

Ja bijzondere textuur. Heeft wel wat van haakwerk van je Бабушка in de lange strenge winter!

5 likes

We kunnen ons geen struisvogelleer permitteren dus punniken we wel wat :grin:

3 likes

Nu weet ik het: dat bandje kriebelt net zo erg als de door oma gebreide trui die ik in mijn jeugd moest dragen :persevere:

Maar we dwalen af :roll_eyes:

3 likes

Ja dat heb je zeker :hugs: En een mooi verhaal erbij.

Ook lang gewoond?

Rustig maar Jan. Ik wist het ook niet :joy:


Goeiemorgen heren en één enkele dame :slightly_smiling_face:

13 likes


Een heel goede morgen allemaal.

11 likes

10 likes