Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Heeft iemand een foto van de laatste versie? Zit niet zo op insta dinges. :wink:

1 like
2 likes

Nee, zeker niet mijn ding. :flushed: Dank je Mark.

2 likes

Is dit wat ze nu een “acquired taste” noemen :joy:

3 likes

“An acquired taste is an appreciation for something unlikely to be enjoyed by a person who has not had substantial exposure to it. It is the opposite of innate taste which is appreciation for things that are obviously enjoyable by most persons without prior exposure to them”

:thinking:

Inderdaad. :slightly_smiling_face:

4 likes

Er is nog eentje nieuwer dan dat…

:crazy_face:

1 like

Leuke horloges zijn dit zeg :+1:t4:

1 like

Large 46 mm case , wel wat groot voor een Rus .

1 like

:nerd_face:

12 likes

Hij is al een tijdje geleden binnen gekomen, maar ik had nog niet de moeite genomen om 'm hier te delen… een vintage Sportivinie!

Ik zal eerlijk bekennen: ik was eigenlijk op zoek naar een Shturmanskie Gagarin. Maar als je daar naar gaat zoeken komt er zoveel troep voorbij - daar werd ik bang van. Totdat ik op een gegeven moment de geschiedenis van de Sturmanskie in dook, en daarbij de Sportivnie boven kwam drijven. Want: hetzelfde uurwerk! En eigenlijk is dat een veel leuker verhaal: dat de Sovjet-Unie in het post-Stalinistische enthousiasme van de jaren '50 juist de voorrang gaf aan een horloge voor gymleraren (want dat is het), in plaats van voor de luchtvaart. (hadden ze dat maar vaker gedaan)

Deze komt uit Oekraïne en is echt in een hele behoorlijke staat. Van buiten alleen wat gebruikssporen op de kroon.

Waarschijnlijk heeft de sportivnie ergens scheef opgeslagen gelegen, want de lume die afgebrokkeld is, is allemaal rechtsonder verzameld. Ook wel een grappig verhaal!

Goed, (indirect) toch een mooie instapper in de ruimtevaartgeschiedenis van de Sovjet-Unie. Smaakt(e) naar meer @Koppie :wink:

11 likes

Erg leuk om te zien deze, mooie staat en qua maat ook niks te klein zo :+1:

2 likes

Sportivnie - gymleraren. Eigenlijk logisch. Rusland heeft altijd veel waarde gehecht aan haar sportieve prestaties in internationaal verband. Nooit geweten, leuk weetje en mooi horloge!

3 likes

Toch even wennen hoor, die 33mm, ook met tijdlezen! Maar inderdaad: het gaat prima op mijn pols

Haha ja, zeg dat. :sweat_smile:

1 like

Wat een beauty!!!

Deze is ook 33mm, eigenlijk net 2mm te klein voor mijn gevoel.

Ze dragen ook lekker :sunglasses:

8 likes

8 likes

Eerste rus afgelopen donderdag in de bus gekregen. Een Vostok Amphibia 420640! Zeer tevreden, al heeft ie wel een afwijking van bijna een minuut per dag! Gelijk op nato gegooid aangezien de stalen band inderdaad ruk is. Voor het geld echter een prachtig horloge!

10 likes

Na een paar dagen, of een week, eens uit laten lopen tot hij helemaal stil staat. Daarna opnieuw opstarten. Vaak zijn ze dan wat ingelopen en al behoorlijk wat nauwkeuriger. Leuk horloge!

3 likes

Kijk! Tips van de kenners! Daarvoor zijn we op horlogeforum. Ik ga het zeker uitproberen! Dank!

2 likes

Ik blijf deze geweldig vinden. Het lukt me alleen niet om een bijpassend bandje te vinden van 18mm. :thinking:

10 likes