Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

3 likes

Ik vrees dat deze een beetje grof is voor 33mm. Wel bedankt voor het meedenken!

2 likes

Ja dat communistische optimisme is echt iets waar ik ook blij van word! Gewoon naïef doen met zijn allen en vieren dat je uniek en lekker bezig bent!

Groot feest omdat je de schoenenproductie zoals het vijfjarenplan je opdraagt ruimschoots hebt behaald en intussen lekker vergeten dat je om dat te halen alleen maar linkerschoenen hebt gemaakt! :joy::muscle:t2:

3 likes

Het is een 18mm bandje.

1 like

Dat valt overigens best mee.
Hij heeft 1x klote gezegd en 1x Gvd.
Verder niets :joy:

3 likes

Heren even een vraagje hier deponeren :wink:

Heb gisteren een andere case voor een 3133 uurwerkje binnengekregen, omdat de oude er niet meer uitzag en een scheur in het plexi had. Deze is ook voorzien van een klikdeksel en in afwachting van mijn uurwerk klemmetjes van @lassale , heb ik alvast het uurwerk overgezet en wilde proberen het deksel erop te klikken/drukken. Aangezien ik geen glas/bodem pers heb is mijn vraag wat jullie eventueel gebruiken om de bodem erop te klikken.

Ik heb geoefend met de oude case en het lukte uiteindelijk om met een waterpomptang :scream: op de rand van de case en het deksel, het geheel vast te klikken, wel met doeken ertussen, maar natuurlijk niet een ideale oplossing.

Iemand die het op een andere lees: minder orthodoxe manier doet ?
Hoor het graag wat jullie tips zijn.

Ik heb deze klikdeksels er ook afgehad maar geen probleem , gewoon recht er in klikken , moet met je duim lukken .

2 likes

Wellicht gaat het niet om deze kast type ?

1 like

Ha Bert,

Nee gaat om de case hieronder. Is voor een ouder type Sturmanskie.

Die Buran van mij heb ik geen probleem mee. Klik inderdaad het desel er zo op, maar bij dit type is het een crime. Druk mijn duimen haast aan gort :disappointed_relieved:

Ja ik zie het , moet hij geen kwart slag met de klok mee hebben ?
Tot ie in een slotje valt ?

1 like

Dus deksel er in en dan de nummers recht zetten ?

1 like

Zitten inderdaad inkepingen in het deksel voor de pushers en de kroon. Daar had ik natuurlijk wel naar gekeken :wink:

Pffff wat een gedoe :face_with_raised_eyebrow:

Haha ja dat ook! Overigens heeft 't in de jaren 50/60 heel weinig gescheeld of de (geplande) economie was volledig overgegaan naar winstgestuurd, en niet gedreven door kwantiteit. Maar dat is 'n technisch verhaal.

Ik ben 'n echte liberaal, maar ik vind 't heel inspirerend dat er een periode is geweest dat ze daar echt dachten dat ze samenwerkten aan de toekomst van de mensheid. Zonder schaarste en ongelijkheid. Maar inderdaad: een beetje naief was 't wel.

Maar goed, we komen hier voor horloges!

5 likes

De kast komt zo net niet helemaal tot z’n recht inderdaad. Wel 'n erg leuk ding hé! Ik zou nog wel 'n keer de rondere originele komandirskie willen scoren.

1 like

Ik denk dat gelijkheid nooit zal werken. Mensen hebben een uitdaging nodig. Wanneer je harder werkt en op een slimmere manier wil je dat ook ergens in terug zien. Ik moest even denken aan die grote staatsboerderijen. Er moest een bepaald stuk land geploegd worden. Kwaliteit deed niet ter zake. Daar merkte je toch niets van. Dus werd de ploeg hoog afgesteld, was je lekker snel klaar. De opbrengst later was navenant slecht natuurlijk.

1 like

En daarom zijn de Russische wegen ook zo slecht, haha!

Maar je hebt helemaal gelijk, concurrentie is uiteindelijk een betere motivatie. Maar wel minder mooi en idealistisch. :wink:

1 like

Ik doe morgen nog ff een plaatje.

Ik zag dat Julian, Special Edition 2019 3133 Sturmanskie’s en Okean’s verkoopt. De Sturmanskie’s hebben een oplage van maximaal 300 exemplaren en de Okean’s 200. Allemaal afkomstig van Volmax schijnt het.

Op WUS zeiden ze dat het de vraagprijs niet waard is (bijna €1000,- per horloge) omdat Volmax en dat rond de €400,- een betere prijs zou zijn.

Er komt wel een mooi hangertje, doosje en papieren bij in tegenstelling tot bij die andere, eerdere Sturmanskie en Okean reissues die hij al een hele tijd aanbiedt en welke Omega_73 had (zo’n Okean).

Er gaat wel veel desinformatie rond. Volmax bestaat toch helemaal niet meer of hun voorraad aan klokwerken zou op zijn. Maar ze zijn wel in staat om om de zoveel tijd liefhebbers uit te melken met weer een oplage “bijzondere edities”. De final edition van een paar jaar terug is dat opeens zomaar niet meer. €1000,- euro uitgeven maakt het daardoor minder aantrekkelijk.

Dit is eigenlijk toch de hele horloge industrie in een notendop? Je moet er voor jezelf het leuke uitfilteren op basis van je kennis van en interesse in…

Over een paar jaar kost die Okean wellicht 1500,- of 2000,- en dan praten we over die goeie oude tijd dat je er eentje kon kopen voor 1000,- :joy:

Zoiets? Rechtsboven ter indicatie grootte toegevoegd. Jammer dat zoveel secondewijzers de staart of de punt missen bij dit type.

3 likes