Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Daar zeg je wat. :stuck_out_tongue:
Dus jij vindt het een goede koop?

Maar ja dan heb ik alweer een andere vraag: zou je zo’n horloge ook echt dragen of bewaren en naar kijken? Met de slijtage zal de waarde ook achteruit hollen, maar als je hem niet draagt heb je er eigenlijk niets aan.

Het antwoord op deze vraag is zeker of je het voor het geld doet (investering voor op de langere termijn) of voor de liefhebberij? :joy:

Werd net op het spoor gezet van Raketa. Die maken echt mooie horloges tegenwoordig! Rond 1K ook. Oeps! Denk nog weleens terug aan mijn goede 24 uurs van Julian Kampmann voor 50 euro.

Maar inderdaad ook die Volmaxen zijn leuk. Gewoon doen of niet doen, zo werkt dat. Meestal vergeet je het geld en ben je blij dat je het gedaan hebt.

2 likes

Naar Raketa’s heb ik ook gekeken op hun website. Maar gezien de prijzen besloten daar niet meer te kijken. :joy:

1 like

Die Volmaxen zijn even duur ongeveer? Persoonlijk vind ik zo’n Raketa meer orgineel. Die Volmaxen zijn reisseu 's. Niks mis mee, heb zelf zo’n Okeah gehad. Maar zou dan eerder 1 k aan een polar Raketa besteden.

1 like

Nee, ik vind het zelf geen goede koop, vanuit mijn eigen kijk op de hobby zou ik dan eerder een goed origineel exemplaar zoeken voor (nu nog) 700-800.

Ik denk dat als je in horloges zit voor de investering op lange termijn dat je je geld beter aan andere merken kunt besteden. :wink:

2 likes

Ik val juist voor het uiterlijk van een Sturmanskie of Okean. Dat design is na al die jaren nog steeds van deze tijd. Zeker die civiele Sturmanskies met een blauwe dial. Ik heb zelf een civiele met zwarte dial, Cyrillisch en die ziet er ook erg mooi uit.

Maar die blauwe Sturmanskie en die Okean’s… :heart_eyes:

Liefst zou ik een splinternieuwe willen hebben uit de jaren 80 met doos, papieren en alles.
Zelfde geldt voor de Komandirskie 3133’s met zo’n mooi houten doosje.

Ik heb jou ooit die reisseu aangeboden weet je nog? :wink:

Maar ben het eens met Mark, gewoon je er in verdiepen en een origineel zoeken. Geen rommel voor 400 maar een echt goede en mooie voor 700+. Ze staan nog wel in de bay.
Daar heb je blijvend voldoening van.

Ik kijk persoonlijk nooit of een investering verstandig is. Het is een hobby, je kunt het betalen of niet. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik weet het, wel meer mensen hebben het aangeboden. :slight_smile:

Wil eigenlijk iets onmogelijks, met doos en papieren. Alles wat van Julian vandaan komt heeft alleen zijn eigen papieren en zo’n etui. Voor zoveel geld wil ik toch liever iets wat fabrieksaf is geleverd met originele doos en papieren.

Die 3133 met zwarte dial, Cyrillisch is dat. Tenminste, zover ik weet. :slight_smile:

Ik weet dat die Wit-Rus, Morozov of zo, op eBay nog zilveren en zwarte 3133’s verkoopt. NOS, met origineel papiertje en doos. Maar die staan er ook al op zolang ik op dit forum ben. :joy:

1 like

Heb ik wel eens gezien in de bay. Maar constant zoeken en na zorgvuldige afweging ook doorpakken dan. :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze stond er ook een hele tijd. In verleden ook Okeah met papieren. Heb geen studie er van gemaakt of het goed klopt allemaal. Maar best leuk om te snuffelen allemaal.

2 likes

EBay, ca 600 euro. Zonder doos of papieren. Vind de conditie en originaliteit het het belangrijkste. Nooit geen spijt van gehad! :ok_hand:

2 likes

Nou vooruit een paar re-issues. Niet omdat het moet maar omdat het kan :joy:

3 likes

Mooie set! En geen 1k per stuk. :wink:

1 like

Als je bij WUS in de zoekmachine kijkt voor Poljot Sturmanskie dan zie je bij de advertentie s van pak weg de laatste 5 jaar dat ze steeds duurder worden . En dan vooral die tussen 80 / 90 .
Sommige zijn zelfs niet of nauwelijks nog te vinden . Dat is nu net wat het leuk maakt als je er tegen aanloopt of binnen je netwerk krijg aangeboden . Je kan nog steeds een mazzeltje kopen maar dan is het vaak wel een gedragen exemplaar .

2 likes

Nee, maar voor die Strela €650 is toch wel stevig :smirk:
Maar zoals jij al zei Jan, je hebt het ervoor over of niet :grin:

1 like

Van deze weet ik leeftijd niet zo goed. De een zegt dat het een geschikt horloge is voor donor onderdelen en de ander zegt het tegenovergestelde :thinking:

1 like

Foto uurwerk is niet bloed scherp, maar SU 3133, komen uit 1990 -1995. 2 periodes. Vroeg 90 -92 laat 93- 95. De late hebben vetter lettertype en de U is van boven iets geknepen. Die “wijsheid” komt uit de 3133 gids. :wink:

1 like

Ok Jan. Voor jou de moeite genomen om het uurwerk wat scherper te krijgen🧐

2 likes

Ok Anno, en voor jou de moeite genomen nog eens te kijken. :wink: Een late zou ik zeggen.

1 like

7 likes