Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Vroeger gingen oude baasjes als ik b.v. postzegels sparen , nou daar komt geen eind aan zoveel postzegels . Als je Russische klokjes leuk /mooi vind dan kom je snel in verleidingen die je niet kan laten lopen . Vul de rest zelf maar in . … Er zijn er zoveel …

2 likes

klopt heb ik ook verzameld ik denk dat het rond 1974

2 likes

Ik ben vooral met Poljot bezig , dus ik heb wel een keuze gemaakt anders loopt het zeker uit de hand .

2 likes

ik ben meer voor vostok ik heb weinig ervaring met Poljot zijn wel heel mooi

3 likes

OKEAH’s met doos… kan maar zijn zelden matchend en ongedragen is onvindbaar (en dat zegt de man die een Radiation Resistant vomd).

Die chronodirskies met houten kistjes zijn gemaakt voor de Italiaanse markt.
Als je wilt kan ik weleens een relatie van me polsen.
Zijn wel serieux geld.

5 likes

Ik vraag me dat al langer af hoe het komt dat daar veel aanbod is van ons soort klokjes b.t.w. U.S.A. ook , weet iemand hoe dat kan /zit ?

2 likes

Voor of na christus? :joy:

3 likes

In Italie was de communitische partij een machtsfactor van belang met tussen de 20 en 35 procent van de stemmen bij parlementsverkiezingen en lokaal vaak meer.

Ze dreven relatief veel handel met de USSR, denk bv maar eens aan de Lada fabriek die Fiat opzette.

De Sovjets exporteerden ook naar Italie en Italianen zijn al veel langer dan wij dol op mooie spullen, kleding, sieraden, horloges!

Daarnaast zie je veel Sovjet of net daarna horloges ik Duitsland dat komt omdat onze oosterburen van oudsher een horloge en horlogeverzamelcultuur hebben.

3 likes

Helder , ik vond het al opvallen wat een aanbod ze hebben en vaak aparte klokjes ook .
Op de Bay zie ik ook dat ze in de USA ook aparte klokjes hebben .

2 likes

Dat is de wet van de grote getallen bij zo’n groot land, plus aanbieders die in de USA lijken te zitten maar achter het voormalig ijzeren gordijn woonachtig zijn!

2 likes

Heerlijk man! Kopen, genieten, kopen, lang nadenken wat er dan tòch weg mag, verkopen, nog een keer verkopen en weer kopen…

2 likes

Alweer helder , dank je voor je uitleg !

2 likes

24/7 , 3 accounts op fora,s::joy:

2 likes

Grappig!

Ik had bijna het zelfde idee :grin:

Mijn Cadet op een strap van Fluco.

9 likes

Die is nog in mooie staat!

Is de lume nu uit de wijzers of horen deze zo opengewerkt te zijn?

1 like

Die is leuk, heb je een wristshot? :+1:

2 likes

9 likes

Over lume gesproken, ik bemerkte laatst dat die Buran van mij helemaal geen lume heeft. Niet dat het belangrijk is voor mij, maar gezien de dial en wijzers zou je het wel verwachten :thinking:

5 likes

Ik heb ze gezien met en zonder lume.
Dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Het lijkt me niet dat er aan dit exemplaar geprutst is.

De Cadet is idd in hele goede staat, als nieuw eigenlijk.
Wel met wat craquelé op de wijzer plaat.
Het uurwerk ziet er heel schoon uit en het loopt dan ook
als een trein.
En nauwkeurig.
Dat handwinden is wel even wennen als je een automaat
gewent bent :blush:

Kortom een leuk ding dat ik niet meer weg doe :+1:

1 like