Vandaag een Poljot Buran met 3133 uurwerk binnegekregen. Volgens de verkoper niet lopend en aangeschaft als donor.
Foto’s waren niet zo heel duidelijk, maar de kast, glas, pushers en kroon zijn heel netjes. En de verrassing was groot toen bleek dat het horloge liep na opwinden en zelfs netjes de tijd bijhoudt. Nu al bijna 10 uur. Toch maar een beurtje geven.
Ondanks dat ik nu geen donor heb, ben ik er toch heel blij mee
Big dot scuba binnen, moet hem nog wel even poetsen. Eerste gedachte: waarom heb ik die niet eerder eentje gezocht, de wijzerplaat smoelt veel beter dan de normale door de grote lumedots.
Even een kleine update van mijn huidige collectie. Niet om mensen de ogen uit te steken, maar meer voor mijzelf. Ik heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat ik voor een bepaald type/merk zou vallen en daarbij mijn volledige “oude” collectie heb verkocht , waar toch best wel een paar mooie tussen zaten hoor ( Oris, Stowa , TH ) om bijna alleen maar deze mooie Russen te kopen. Komt het door de historie achter elk horloge? Komt het door het uiterlijk? Ik weet het niet. De meeste heb ik via het forum aan kunnen schaffen en de rest via andere kanalen
Velen denken misschien dat het wat eentonig is om allemaal dezelfde horloges te hebben, maar toch hoef ik 's ochtend niet lang na te denken welke ik wil dragen. Vindt ze allemaal mooi en ik merk dat de omgeving mijn nieuwe collectie ook opvalt en daar vragen over stellen. Mooi toch?
Ik heb in ieder geval geen spijt en ben nog lang niet klaar
Hele mooie collectie zeg! Ik denk wel meer dan 5000 haha. In ieder geval een heel stuk leuker dan 1 Rolex.
Niet. Maar mijn collectie is nog lange niet zo veel waard. Niet stom bedoeld, maar mocht er sprake zijn van inbraak, dan zullen dieven niet zo snel oude Sovjet horloges meenemen denk ik. Gewoon lekker in de kluis mikken (of la met code/slot).
Dank voor de info! Sta nu op de wachtlijst bij Meranom, toch besloten om voor een 710 kast te gaan. Vind de uitstraling van die kast toch net wat strakker dan de 420. Heb gekozen voor een 710059, momenteel niet meer op voorraad helaas…