Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Update, eerste bezoeker inmiddels langs geweest.

12 likes

Op Vostok Friday gaat deze zo het nest verlaten. Toch wel met mixed feelings. Ik zat er al lang op te azen en toen ik hem eenmaal had ontstond er geen klik. Kan me voorstellen dat dat ook zo werkt met een postorderbruid die uit het (verre) oosten wordt gehaald :joy: :joy: :joy:

10 likes

Haha, ik wacht wel af joh. Als hij hier voorbij komt of jij stopt weer met Vostok haha neem ik er gewoon een over!

1 like

Mooi man. Zo zie je maar weer dat je met iets simpels een ander blij kan maken. :+1:

1 like

N.A
Sniper rvs en een titanium case met een U boot

14 likes

Mooi stel Bert :+1:

1 like

Vostok horloges zocht ik nooit maar ik vind ze erg leuk .
En draagt lekker :slightly_smiling_face:

1 like

Zo maar eens deze ex. Voor vostok friday. Wintersport komt weer. :sunglasses:

13 likes

En een klein beetje dankzij mij :wink:
Veel plezier met die mooi vostok

1 like

Voor Vostok friday deze:

17 likes

18 likes

:ok_hand::+1:

2 likes

Beetje veel hoor, niet te bescheiden zijn…

1 like

Terug van vakantie:

Geen mooie foto’s, krijg het ff niet voor elkaar met de telefoon en het licht wat ik nu heb.

Chrono werkt zoals het hoort (mogelijk dat de minuten counter een fractie of twee te vroeg doorklikt), datum verwisseld EXACT op 12 uur, “quick” set datum werkt ook zoals het hoort.

Hacking werkt!!! Geeft wel een “stoer gevoel”.

Chrono pusher geven in vergelijk met voor de service een veel lekkerder tik als je ze indrukt, voelt ook een stuk soepeler. Seconden springt mooi en precies terug in beide richtingen van draaien.

Hoe nauwkeurig het allemaal verder loopt is even aanzien, maar de meting op Weishi laten me geloven dat dat wel snor zit voor de komende jaren. Misschien even langs een juwelier voor een uitdraai als ik er zin in heb.

Opwinden gaat zo vreselijk licht dat ik even dacht dat het niet werkte.

Glas is even wenen (is beetje platter dan wat er opzat), maar voelt en ziet er goed uit IMHO. Periode correct? Model correct? Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar ik denk wel een NOS glaasje zoals is aangeprezen. Ik kan er zeer wel mee leven in ieder geval. Geeft iets minder vertekening op de wijzerplaat, wat wel prettig aflezen is. Glas vertekening speelt vooral in de zwarte bezel en indici.

Horloge voelt als een horloge wat je met een veilig en prettig gevoel kunt dragen, zal natuurlijk nooit geen tool watch worden met zijn 30 jaar.

Ben in ieder geval erg blij dat het allemaal redelijk geslaagd en gelukt lijkt te zijn met gevoel en smaak voor net dat beetje vintage gevoel.

p.s Ik heb nu ook de contactgegevens van de man die de lume gedaan heeft, mocht daar behoefte aan zijn.

15 likes

Mooi man! Gefeliciteerd!

1 like

Dank, en nu opzoek naar een andere graal om te veroveren. Beetje een nadeel als je al snel DE graal, als je net met Russen begint, in je doos hebt zitten. En denk nu een mooi en draagbaar exemplaar in mijn doos te hebben zitten.

Neen … Rolex hoef ik njet.

1 like

Heb je al een Okeah? :grin:

2 likes

13 likes

Voorlopig nog een tijdje niet.

Gezien de staat van mijn collectie denk ik dat ik me eens ga verdiepen in iets dressy’achtigs. Zal vreselijk lastig worden om iets in staal te vinden, als het al bestaat.

En een Strela gaat natuurlijk nog voor een Okeah.

En zit natuurlijk ook nog altijd met de lichte kriebels naar een Bulova moonwatch.

12 likes

Dat is een aparte band, origineel?