Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

De Kirova vandaag.

13 likes

Dit schijnt een Boctok Komandirski te zijn.
Het was even puzzelen hoe je hem moest opwinden, maar de kroon moet je losschroeven en dan kan je hem opwinden. Losgeschroefd en uitgetrokken kan je de tijd verzetten.

16 likes

Leuk horloge! Ja восток in cyrillische letters. Spreek uit “vostok”. Betekent letterlijk “oosten”.
Je hebt ook zojuist kennisgemaakt met de unieke “wiebel” kroon van Vostok. Dit is een speciale beschermings constructie om bij een klap tegen de kroon deze niet rechtstreeks door te geven aan het uurwerk.

8 likes

Goh, weer wat geleerd. Ik wist het niet.
Het horloge heb ik onlangs op marktplaats gekocht. De verkoper wist niet of hij het deed, waarschijnlijk omdat hij niet wist hoe je hem op moest winden.

4 likes

Jaja, je hebt jezelf een mooi horloge cadeau gedaan.
Boctok is een Russische manufacture met een nogal uniek ontstaan.
In het kort: https://en.wikipedia.org/wiki/Vostok_watches
Veel plezier ermee en kans is groot dat het naar meer gaat smaken.
Over Boctok is veel kennis hier dus schroom vooral niet te vragen.

5 likes

15 likes

Wie kan me meer over dit model vertellen? Gekocht van een hf-lid. Vind m echt heel gaaf!

16 likes

Van dit horloge krijgt u geen spijt ,het is de kroon die fragiel lijkt ,maar is te bescherming voor het uurwerk.

ik heb in 1992 een horloge gekocht op een markt in Sint Petersburg voor 10.00 gulden meen ik toen der tijd ,omdat mijn horloge stuk was toen zij mijn vrouw zou het wel doen ,het tikt nog steeds zonder onderhoud en sinds die tijd heb nu een aantal horloges.

3 likes

Heel gaaf horloge!

1 like

Heel erg bedankt! :grin:

Heb nu alle info die ik zocht, je bent geweldig! @Herman-Jr

1 like

Dankje gaat zeker lukken! :grin: dit is een blijvertje

1 like

Dank je!

1 like

Een echte beauty :+1:

1 like

Prachtig !!! :star_struck::star_struck:

1 like

16 likes

Welkom bij de Neptune club :+1:

20 likes

Schijnt een populair model te zijn dankzij dat kleurverloop.

12 likes

Het is bijna niet te vangen op foto.

21 likes