Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Elegant! :ok_hand:

2 likes

Klopt Mark. Ok ik zoek verder. :grin:

2 likes

Zoiets? Als rechts? :grin:

6 likes

Ik denk het wel. Zoiets, maar dan nieuw.

Hahaha, datum stond toevallig goed zie ik nu pas :crazy_face:

8 likes

Ok deze dan? Wel aangepaste prijs! :grimacing:

Wanneer je de klassieke luchtmacht uitvoering uit jaren 80 90 wilt Richard @rd11 dan gewoon lang zoeken op eBay. Komt vanzelf een mooie voorbij. Zo vond ik ze ook. Maar dan ook toehappen. Die worden niet meer gemaakt. Misschien heeft @BG1 nog een Sthurmanskie te koop?

Excuus zie net dat @Bert59 en @sq100 deze al noemden. Ik kom er net weer in na een thuis dineetje. Even bijkomen! :grin::wink:

3 likes

Ach show ik mijn collectie Sturmanskie’s ook maar even voor de “newbees” onder ons. Kunnen ze even kijken wat voor moois er allemaal te krijgen is :slightly_smiling_face:

Misschien dat er nog wel een in de verkoop komt eerdaags :thinking:

13 likes

Jullie zijn allebei wel van de leren bandjes op die Poljots :upside_down_face:

2 likes

Goede morgen! Stalen bandje voor de afwisseling dan maar? Orgineel Poljot. Iets minder comfortabel bij om doen, maar dat merk je al snel niet meer.

14 likes

Vandaag weer lekker de desert shield. :grin:

7 likes

Tja heb er wel 3 stalen bij, maar ze passen niet mooi zoals de foto van Jan al laat zien :grimacing:

Gevoelsmatig hoort een stalen band mooi aan te sluiten aan de case.

5 likes

Ho ho jongens wat zijn jullie weer snel maar inderdaad de tekst op de Buran van @diashock toe te wijzen aan piloten die een grote bijdrage leverde aan het verbeteren van de vliegkunst. Dit was een professie die beloond werd met een award Goed voorbeeld is de vliegtuiglegende Pjotr Nestrov Voor piloten zoals Pjotr worden deze horloges uitgegeven.

2 likes

Mijn ochtend kan niet meer stuk.

9 likes

Nogsteeds helemaal happy!

8 likes

Niet mooi Anno! :thinking:

Na zo veel hoog gepassioneerd werk! :grin:

Zonder gein, de lugbreedte van de klassieke Sturmanskie kast is met 18mm wat smal in verhouding tot de robuuste kast. Dat zie je bij sommige dunne leren banden vrij duidelijk. Daarom gebruik ik op advies van Bas of wel de dikke gevulde zadelleren banden,

of wel de orginele stalen. Ik vind dat die verbreding net na de lugs best aardig is opgelost door Poljot. Niet perfect aansluitend dat klopt, maar visueel wat stoerder. Mooiste oplossing blijft een brede lug. De nieuwe uitvoering bij Julian heeft 19mm net zoals de 38mm Strela’s. De kast is van 38 naar 40 gegaan. Ook een bijzondere keuze, die 19 mm.

5 likes

Nee, dat type met brede uitwaaier buiten de aanzet zou ik er ook niet voor gebruiken, dat type werkt dan wel weer goed voor de 119 Vostok :ok_hand:

2 likes

Die Aeroflot heeft gelukkig bij jou echt wel een goed thuis gevonden Dirk :+1:

3 likes

Die stalen banden zijn niet echt het probleem Jan. Die endlinks zouden gewoon mooier aan moeten sluiten op de kast en de verstelmogelijkheid van de band zou ook beter kunnen :joy:

Je zet hier ook niet nieuw staal op. Is ook geen porem.

2 likes

Een paar Kirova’s.
De kast van het linker horloge wordt snel zwart, het is waarschijnlijk van Zilver gemaakt.

Afbeelding 1934

Afbeelding 1940

10 likes

De kerst NA van pap! Hij is er helemaal gelukkig mee :grin:

14 likes

Dit werkt wel (excuses voor de verschrikkelijke belichting).

Edit

9 likes