Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Mooie combinatie, bracelet komt toch van o.a een Seiko?

2 likes

Ja, dit is mooi. Echt een klassieke uitstraling. Heb nog een paar gave Molnija’s liggen en heb nog altijd het idee dit zo te maken. Maar ja, dat is natuurlijk vloeken in de kerk vergeleken met deze fraaie Kirova’s.

2 likes

12 likes

Bij mij is het gewoon een vreemd trekje , het is alles stalen band of niks .
Ik wil rust in me bak en niet staal en leer door elkaar , dat vind ik helemaal niks .
Als ik kies voor staal dan moet ik er 12 hebben en allemaal aanpassen voor mijn smalle pols , daar komt bij dat ik de look op staal stukken minder vind . Er komt nog wel een keer dat ik ze allemaal op een zelfde merk lerenband zet .
Als gezegd vreemd trekje :innocent:

3 likes

Nee, het is generiek nieuwer staal. Mits je de band een beetje uitzoekt kan het wel.

9 likes

Kijk dit staat al een stuk beter Mark. Dacht ook dat het een band was die voor Seiko’s gebruikt wordt. Kijk wel eens bij Strapcode of Geckota, die hebben meestal wel mooie stalen banden.

Dit vindt ik wel acceptabel ondanks het lichte verschil in materialen. Waar komt deze weg? 19mm?

2 likes

Ik heb de neiging om willekeurig staal uit de markt te vissen, soms los, soms zet ik een horloge op de lijst specifiek vanwege de band icm de totaalprijs. Ik vermoed dat deze al op de Poljot zat en ik deze zo uit Duitsland heb laten komen.

Het is overigens 18mm. Op Ebay DE zijn wel shops die leuke bandjes aanbieden voor niet teveel, maar ze zijn moeilijk te filteren/zoeken.

Zoiets, al is deze behoorlijk aan de prijs en kan je hetzelfde bandje wellicht uit China laten komen voor minder dan de helft.

3 likes

Dank je!
Ja, van de Molnia’s is iets leuks te maken, er zijn ook veel kasten, wijzerplaten enz. te vinden op ebay.

2 likes

Tja… Ik heb pas een kwalitatief goeie band uit China laten komen voor 7 euro. Verschil is het imo niet waard op eBay. Op eBay zitten bovendien veel verkopers die producten van Ali halen en voor het dubbele verkopen helaas.

2 likes

Sterker nog ik heb een gewone 3133 met chromen kast die ik wel even schoon moet maken, maar ook een originele Poljot Sturmanskie 31659, het horloge voor de piloten van de rode luchtmacht, hacking uurwerk, vaste interne bezel, roestvrijstalen kast!

12 likes

Klopt! Zijn er idd genoeg, zo ook op Etsy. Maar het is modern of klassiek over de top!
Deze kast heb ik via Etsy gevonden.

Die Molnija 3602 is wel lekker op aan te werken. Heb je niet zo’n hevige loep bij nodig.

9 likes

Voor de liefhebbers.

5 likes

Dat ziet er gaaf uit! :+1:
Aan zo’n Molnia uurwerk is leuk te werken, het is tenminste mooi groot. :smiley:
Er bestaan wel oudere modellen Molnia polshorloges, volgens mij is het horloge links een originele, rechts is een omgebouwd zakhorloge.
Ik heb zo’n jaar of 10-15 geleden diverse russische horloges aangeschaft.

7 likes

zag toevallig vandaag een mig horloge op ebay met boekje wat onze aanname ondersteund. :+1:

7 likes

Sehr gut! Das hasst du ganz clever raus gefunden. Gratuliere! :grin::+1::beers:

2 likes

Ja inderdaad, Vedomi-Wingman, oplage 980 stuks.
Er zijn een paar verschillende modellen van gemaakt bij Poljot.
Heel leuk om te zien, bedankt! :+1:

4 likes

Hij mag vandaag weer mee naar werk :grin:

9 likes

Strela uit 2010 , de laatste serie met 3133 uurwerk .
Alles daarna zijn met P3133 gemaakt .

13 likes

Is dat zeker? Ik meende dat deze moderne interpretaties veel nieuwer/later zijn dan 2010?

3 likes

NOS gekocht van Poljot24 met bon van Julian , deze serie heeft 10 jaar op de plank gelegen . Uurwerk is 3133 . Alles van Poljot na 2010 is P3133
Dit is een verzamelaars piece / uitvoering .
Julian heeft er toen 20 weten te krijgen .

3 likes